İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

İzmir Hafif Raylı Sitem güzergahı revize edildi

Dosyaya konu olan proje, İzmir Büyükşehir Belediyesi (İBB), İzmir Hafif Raylı Sistemi 4. Aşaması projesinin güzergâhını ve yapım yöntemini revize etti. Buna göre, tünelin aç kapa sistemi ile yapıldığı zaman yaşanacak trafik sorunu göz önünde bulunduran İBB, projenin yöntemini Delme Tünel TBM (Tunnel Bearing Machine) ve NATM (NewAustrian Tunnelling Method) olarak değiştirilmesine ve güzergahın son 3,3 kilometresinde yer alan son iki istasyon olan Askeri Lojmanlar ve İstihkâm Okulu istasyonlarının kaldırılmasına karar verdi.

Başlıksız-1

Hat uzunluğu 7,2 kilometreye düştü

Böylece güzergahtaki hat uzunluğu 10, 5 Kilometreden 7,2 kilometreye, istasyon sayısı da 9’dan 7’ye düşürülmüş oldu. Revizyon planına göre, güzergah, F. Altay istasyonundan sonra Balçova, Çağdaş, DEÜ Hastanesi, DEÜ Güzel Sanatlar Fakültesi, Siteler ve Narlıdere’den geçerek Narlıdere Kaymakamlık durağı ile son bulacak.

2020’de devreye girecek

714 milyon 440 bin TL yatırım bedeli ile hayata geçirilecek olan projenin inşaatına 2016 yılında başlanması, 2020 yılında ise hattın işletmeye alınması planlanıyor. Daha önce ÇED raporu onaylanan izmir Hafif Raylı Sistemi 4.Aşama Fahrettin Altay – Narlıdere İstihkam Okulu Güzergahı Projesi’nin 10,5 kilometre uzunlukta ve 9 istasyonlu olması ve aç-kapa inşaat yapım yöntemi ile yapılması planlanmıştı.

Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

İzmir Hafif Raylı Sitem güzergahı revize edildi

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.