Grohe’nin Zukunftsinstitut’a yaptırdığı “Ulaşılabilir Lüks” araştırmasında çarpıcı sonuçlar elde edildi. Yaklaşık 5 bin Alman Amerikan ve Çinli’nin katıldığı araştırma ile geleceğin trendleri tesbit edildi.
Yaşam kalitesinin yükselmesi, sürdürülebilirlik, doğanın korunması gibi bir çok etmeni bir araya getirerek hareket eden Grohe, lüks anlayışının değiştiğini ve artık bu anlayışın ulaşılabilir olduğuna dikkat çekti. Lüksün ulaşılabilir olmasındaki etkenler arasında teknolojik ilerleme, varlıklardaki genel artış, küreselleşme ve lüks olanaklara internet üzerinden kolay erişim yer alıyor.
Lüksün sosyal statü ve maddi zenginlik ile bir tutulduğu günler geçmişte kalırken araştırmaya katılanlardan Almanların sadece %11’i, Amerikalıların %21’i ve Çinli tüketicilerin %35’i yüksek fiyatı lüksün bir parçası olarak görüyor.
Grohe lüksün değişen tanımını tarif etti