Turizmin yükselen bir çeşidi olan gastronomide Türkiye dev adımlarla ilerleyecek. Önde gelen sivil toplum kuruluşu olan Gastronomi Turizmi Derneği, sektörün temsilcilerini Boğaz’daki Etna Steak Restoran’da buluşturarak gelecek vizyonlarını paylaştı.
Gastronomi cenneti olmasına rağmen dünyada önemli bir yere sahip olmayan Türkiye, yavaş yavaş kabuğunu kırıyor. Yerli ve yabancı turistlere Anadolu ve Osmanlı mutfağının anlatılmasında önemli bir misyon üstelenen Gastronomi Turizmi Derneği’nin 11 Ağustos’ta düzenlediği toplantıya Kültür ve Turizm Bakanlığı İl Müdürü Nedret Apaydın, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nden Tülin Ersöz, Türkiye Aşçılar ve Şefler Federasyonu Başkanı Yalçın Manav, Shoppingfest Genel Müdürü Hicran Özbük, TÜBİTAK ve KALDER yöneticileri ile derneğin yönetim kurulu üyeleri bir araya geldi.
Türk Mutfağı’nın tanıtılması ve hak ettiği değeri görmesi için aynı çatı altında bir araya geldiklerini belirten Gastronomi Turizmi Derneği Başkanı Gürkan Boztepe, zenginliklerin ve ürünlerin dünyaya tanıtılmasının önemine değindi.
Markalaşmak için tüm sektörün bir araya gelmesi gerektiğine işaret eden Boztepe, “Bizim isteğimiz Türk bayrağının sadece Taksim’de dalgalanması değildir. Los Angeles’taki markette yoğurt “Türk yoğurdu” olursa başarılıyız, “Greek Yoghurt” olursa başarısızız” diyerek keskin bir sınır çizdi.
Dernek olarak önemli bir misyon üstlendiklerini ve seslerini duyurmaları gerektiğine vurgu yapan Boztepe, “Türk mutfağının dünya markası olması için çalışmalar hızla devam edecek” diye konuştu.
Gastronomi turizminin üstadları gelecek vizyonlarını çizdi