Tüm dünyada genişlemek için radikal kararlara imza atan DeFacto, yılsonuna kadar Irak, Mısır, Fas ve Suudi Arabistan başta olmak üzere, Belarus, Arnavutluk, Gürcistan ve Kazakistan’da 25 yeni mağaza açacak. Markanın yurtdışı mağaza sayısını 103’e, toplamda mağaza sayısı 400’ün üzerine çıkacak.
Yurt dışında mağazalaşma çalışmalarına hız veren Defacto 2016 yılında Doğu Avrupa, Afrika, Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetler pazarlarına odaklandı. Türkiye’de hazır giyim ve moda sektörünün önde gelen markaları arasında önemli bir yeni olan DeFacto, yurtdışındaki mağazalarını 103’e çıkaracak. Marka, şu andaki büyüme grafiğini aynı performans ile sürdürdüğü takdirde gelecek 5 yıl içinde yaklaşık 4 kat büyüyecek.
Yurt dışında genişleme stratejilerini özellikle CIS ve MENA bölgelerine göre planladıklarını ifade eden DeFacto Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İhsan Ateş, Afrika’nın Sahra Altı denilen bölgesini de odaklarına aldıklarını dile getirdi. Ateş, büyüme stratejilerini her yıl yurt dışında 100 mağaza açmak olarak kurguladıklarını belirterek yeni yatırımlarla dünya çapında gerçek bir moda markası olmak istediklerini söyledi.
Halen ülke genelinde 308, yurt dışında 78 mağazaları bulunduğunu aktaran Ateş, “2016’nın daha ilk yarısında tüm ekonomik zorluklara rağmen yüzde 32 büyüme sağladık. Yılsonuna kadar toplam 206 milyon TL yatırım yaparak, yurt içinde ve yurtdışında mağaza sayısını 400’ün üzerine çıkaracağız ve 10 binin üzerinde kişiye istihdam sağlayacağız” dedi.
Tüm planlarını sürdürülebilir büyüme üzerine yapan ve 2025 yılına kadar yeni pazarlara açılmayı sürdürerek 50 ülkede 1200’ün üzerinde mağazaya ulaşmayı planlayan DeFacto, gelirlerini 7 kat daha artırarak cirosunu11 milyar liraya çıkarmayı hedefliyor.
DeFacto 2025’te 1 milyar lira ciro hedefliyor