Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’nün 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli projesi etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesinin 30 Kasım’da yapılan ilk oturumunda teklif veren 7 firmadan 6’sı ön yeterlilik aldı. Bu al firma İhalenin 15 Şubat’ta yapılacak ikinci oturumunda teknik ve mali tekliflerini vermek üzere davet edildi.
AA’nın haberine göre, projenin etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için geçen yıl yapılan ilk ihalede, teknik açıdan yeterli bulunan İdom, Tecnimont ve Yüksel Proje firmalarının mali teklifleri 10 Ağustos’ta açılmış ancak şirketlerden birinin teklifindeki maddi hata nedeniyle ihale iptal edilmişti.
Yaklaşık 30 milyon TL proje bedeli bulunan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi etüd ve proje hizmetleri için bu yıl 7 milyon 500 bin TL ödenek ayrıldı. Karada ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek olan etüt ve proje çalışmaları dahilinde 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor.
İstanbul Boğazı’nın altından geçerek iki yakalı bir kez daha birbirine bağlayaca olan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesinde, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolu bulunacak. Tünelde, orta katta geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve alt katta da lastik tekerli araç geçişine uygun iki şeritli yol yer alacak. Büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin birinci ayağı, Avrupa yakasında E-5 aksında İncirli’den başlayan ve İstanbul Boğazı’ndan geçerek Anadolu yakasında Söğütlüçeşme’ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa yakasında TEM otoyolu aksında Hasdal kavşağından başlayan ve İstanbul Boğazı’ndan geçerek Anadolu yakasında Çamlık Kavşağı’na bağlanan 2×2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.
Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılacak olan tünel, TEM otoyolu, E-5 karayolu, Kuzey Marmara otoyolu ve 9 metro hattıyla entegre edilecek. 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünel sayesinde , Avrupa yakasında İncirli’den, Anadolu yakasında Söğütlüçeşme’ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak. Avrupa yakasında Hasdal kavşağından Anadolu yakasında Çamlık kavşağına karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.
3 katlı tünelin etüt ihalesine 6 firma davet edildi