İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Kabataş’ın Martı’sı kanatlarını açmaya başladı

Kabataş’ta deniz, raylı sistem ve karayolu taşımacılığını entegre etmek amacıyla yapımına başlanan Martı Projesi’nin detayları ortay çıkmaya başladı. Kabataş Meydanı’nda 100 bin metrekare alana yayılacak olan projede Kabataş’tan Üsküdar’a yapılacak denizaltı yaya yolunun yanı sıra kafeler, sebze-meyve pazarı, sanat galerisi ve sahaflar da yapılacak.

Hürriyet’ten Fatma Aksu’nun haberine göre, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) yapılan Martı projesi Mimar Hakan Kıran tarafından projelendirildi. Kıran’ın 2004 yılından beri üzerinde çalıştığı proje kapsamında denize kazıklar üzerinde 11 bin 243 metrekare ilave dolgu yapılacak. Eski dolgu alanla birlikte denizdeki toplam dolgu alan 19 bin 230 metrekare olacak. Rıhtım ve iskeleler kazıklar üzerine inşa edilecek.

Meydanın altında yaşayan iki kat

Kabataş ile Üsküdar, denizaltına yapılacak yaya ve bisiklet yoluyla bağlanırken Kabataş Meydanı’nın altında bulacak iki katın birinde otopark ve teknik alanlar, diğerinde finüküler, toplu ulaşım bağlantı yolu, sebze meyve pazarı, kafeler, sahaflar, sanat galerisinden oluşan toplam 12 dükkan bulunacak. Finüküler istasyonunun üst katı yıkılıp araçların geçmesi sağlanacak. Tramvay en üstte açıkta olacak. Meydanın altındaki metro istasyonu eksi 40 metreye yapılacak. Metrodan inenler yürüyen merdivenlerle önce alt meydana çıkacak. Burada otobüs durakları ve taksi cepleri ve otopark olacak.

4 ayrı iskele yapılacak

Açık meydanda konser, yılbaşı ya da Ramazan ayı organizasyonları düzenlenebilecek. Ulaştırma raporunda yer alan bilgiye göre, toplam 4 iskelenin yer alacağı projede vapur iskelesi yolcu kapasitesi yüzde 80 artırılacak. 4 iskeleden, ana iskele Şehir Hatları’na hizmet verecek. 2 iskele motorlara, Karaköy tarafında olan iskele ise deniz otobüslerine ayrılacak.

Tur otobüslerine özel otopark

Dolmabahçe Sarayı’nın önündeki alanda bekleyen tur operatörlerinin araçları kaldırılıp, Kabataş Meydanı’nın bir alt katındaki 22 otobüs kapasiteli otopark alanına çekilecek. İSPARK’ın işleteceği otopark, 25 bin metrekare ve 527 araç kapasiteli olacak. Tur otobüsleri için de 3 bin 300 metrekarelik otopark yapılacak. Anadolu yakasına geçecek olanlar da araçlarını bu otoparka bırakabilecek.

Tarihi çeşme yerinde kalacak

Alandaki tarihi eserler arasında, Molla Çelebi Camisi, Hekimoğlu Ali Paşa Çeşmesi, Çizmeci Başı Mahmut Ağa Kabri, Koca Yusuf Paşa Çeşmesi ve sebili, Şeyhülislam Esad Çeşmesi ve Hadika Taşı (Kabataş kitabesi) yer alıyor. Meydandaki çeşme yerinde kalacak. Çeşmeye dokunmamak için, bulunduğu alan bodrum katlara kadar dolu olarak inecek. Yeni düzenlemeye göre, önünden geçen yol yeraltına alındığında, Molla Çelebi Camisi’nin etrafı genişleyip, kullanım imkanı artacak.

Doğal yaşam da incelendi

İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi öğretim üyelerinden Prof. Dr. Hüseyin Dirik ve Prof. Dr. Kamil Şengönül tarafından hazırlanan rapora göre, 510 ağaç envantere kaydedildi. Bunların 15 tanesinin anıt ağaç olduğu belirlenirken alana birçok yetişmiş ağaç ekleneceği kaydedildi. İstanbul Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Bayram Öztürk tarafından, deniz dibi incelendikten sonra hazırlanan raporun sonuç bölümünde ise “Dolgu veya inşaat yapılacak alanda korunması gereken denizsel türler bulunmamaktadır. Ayrıca endemik türler de mevcut değildir” ifadesi yer alıyor.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

Kabataş’ın Martı’sı kanatlarını açmaya başladı