Reklamcılar Derneği, toplam reklam yatırımlarının 2016 yılında yüzde 10,96 artış gösterdiğini, 2015 yılında 6,4 milyar TL olan reklam yatırımlarının 2016 yılında 7 milyar 184 milyon TL’ye çıktığını açıkladı. Milliyet’in haberine göre, Reklamcılar Derneği’nin Başkanı Nil Bağcıoğlu, Asbaşkanı Demet İkiler ve Dernek Genel Müdürü Ayşegül Molu’nun katıldığı değerlendirme toplantısında, yatırımlarda bu artışı yaratan sektörlerin ise inşaat, otomotiv ve iletişim olduğu ifade edildi.
2016’da tüm dünyada reklam yatırımlarının yaklaşık yüzde 6,5 büyüdüğünü, 2017 büyüme beklentisinin ise yüzde 6 olduğunu açıklayan Demet İkiler, Türkiye’deki büyüme oranının yüksekliğinin sebebinin, reklam yatırımlarının gayri safi yıllık harcamaya oranının dünya ortalamasına göre daha düşük seyretmesi, bu yüzden Türkiye’nin bu konuda büyümeye daha açık olması olduğunu söyledi.
Reklam yatırımının GSYH’ye oranında dünya ortalaması binde 75 iken, Türkiye’de geçtiğimiz yıl yaklaşık binde 30-35 olarak gerçekleşti. İkiler, 2016’nın ilk çeyreğinde yüzde 15 olarak açıklanan büyüme beklentisine rağmen büyümenin yüzde 11 olarak gerçekleşmesinin, yılın ikinci yarısında döviz kurunda yaşanan artışa bağlandığını belirtti.
Reklamcılar Derneği’nin, Nielsen tarafından raporlanan mecraları kapsayan verilerine göre medya yatırımlarında en büyük pay, her yıl olduğu gibi yüzde 51,22’lik oranla televizyon kuruluşlarının oldu. Dijital alan da 1,4 milyar TL’lik yatırımla geçtiğimiz yıla göre yüzde 17’lik büyüme kaydetti. İkiler, internet reklam yatırımlarının henüz bir kurum tarafından ölçümlenmediğini, ajansların tahmin ettiğini açıkladı. Yatırımda en yüksek büyüme radyo mecrasında oldu.
İkiler, iletişimdeki artışı yılın ilk çeyreğinde mobil internette 4.5G teknolojisine geçiş ile ilgili reklam çalışmalarına bağladı.
2016’da reklam sektörünü inşaat büyüttü