Önceki aylarda Maçka Parkı’ndan başlayan Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa tünelleri ve kavşak çalışması için bir bağlantının da Ihlamur Kasrı‘nın yanından verilmesi için kasrın yanında kazı çalışmaları başlatıldı.
Kazı çalışmalarının yapıldığı yer Marmara Üniversitesi’ne ait otopark, şu an kazı çalışmaları işte bu otoparkta gerçekleştiriliyor. Otoparkın bulunduğu Hakkı Yeter Caddesi boyunca da tünel bilgilendirme panelleri konuldu. Bir ayağı da Ihlamur Kasrı‘nın yanından geçecek tünelle ilgili İBB yetkilileri çalışmaların sürdüğünü henüz Ihlamur’daki bağlantıyla ilgili detaylı bilgi veremeyeceklerini belirtti.
Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa tünelleri ve kavşak çalışması kapsamında 2 tüp olarak 7, 8 metrelik boyutta inşa edilecek tünelden Ortaköy Vadisi’ne çıkış verilecek. İBB’de duyurulan ve 6 Şubat’ta askıdan inen imar planına göre buraya yapılan tünellerin Taksim Meydanı’nda yer altındaki tünellerle birleştirilmesi öngörülüyor. Öte yandan İBB Başkanı Kadir Topbaş 2015 yılı Faaliyet Raporu sunumunda bu hattaki tünelleri sıralayarak Ayazağa-Çayırbaşı ve Sarıyer-Zekeriyaköy tünellerini de yapmaya başlayacaklarını açıklamıştı. Beşiktaş’tan Sarıyer’e kadar aralıklı olarak yer üstünden de ilerleyen ve etüt çalışmaları devam eden tünel hattının Maden bölgesinde yeniden yer altına girerek Zekeriyaköy’ün altından geçmesi ve Üçüncü Köprü’yle birleşerek yer üstüne çıkması da iddialar arasındaydı.
Çalışmaların İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi ile koordineli sürdürüldüğünü belirten İBB proje bittiğinde 1.5 saatlik yolun 10 dakikada geçilebileceğini söyleyerek şu bilgileri vermişti: “Tünel, Dolmabahçe’de bulunan mevcut tünel çıkışından başlayarak Levazım’da bulunan Ortaköy Deresi’nden çıkacak. 2 tüp tünelin her tüp boyu 3 bin 900 metre, toplam boyu 7 bin 800 metre olacak. Maçka Parkı’nda 97 ağaç taşınacak.” İBB, bu açıklamanın ardından parka önceki günlerde 60 ağaç dikmişti.
Dolmabahçe-Levazım Tüneli’nde çalışmalar başladı