İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu projesinde geri sayım başladı

Çin’den Avrupa’ya uzanan ve Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi’ni de bünyesinde barındıran orta koridorun uluslararası taşımacılıktaki önemine değinen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, “Orta koridor, taşıma sürelerini kısaltacak, çok daha kolay ve çok daha ekonomik hale getirecek” dedi.

Bakan Arslan, Tarihi İpek Yolu Projesi’nin önemine işaret ederek, “Bu projenin amacı, Çin’den başlayarak Asya’daki, Orta Asya’daki yük hareketinin Avrupa’ya eriştirilmesi ve bu koridor üzerindeki bütün ülkelerin ulaştırma koridorlarını buna uygun hale getirmesi” diye konuştu.

“Taşımacılık daha ekonomik olacak”

“Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı’nın yük taşıma süresini kısaltarak ticarete çok önemli katkı sağlayacağını ve özellikle taşımacılığın da ekonomik hale getirileceğini herkes kabul etti ve herkes vurguladı” diyerek sözlerine devam eden Bakan Arslan şu ifadeleri kullandı:

“Biz de ülke olarak dedik ki biz orta koridoru çok önemsiyoruz, bundan yararlanmak istiyoruz. Bu coğrafyadaki bütün ülkelerin yük hareketini kolaylaştırmak adına orta koridorun tamamlayıcısı olan bölünmüş yolları, demiryollarını, havaalanlarını ve bunları deniz limanlarına bağlamayı çok önemsiyoruz.”

“Haziran sonunda bitiyor”

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi’nin haziran sonunda tamamlanıp seferlere başlanacağını anımsatan Bakan Arslan, Türkiye’nin orta koridoru tamamlamasının diğer ülkelerin gündeminde de olduğunu anlatarak, şöyle devam etti:

“Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi ülkemizin orta koridorun önemli halkasını teşkil ediyor olması nedeniyle bütün bu projeleri önemsiyoruz. Bu projeleri hizmete sunarken de ülkemiz insanının seyahat konforunu artırıyoruz, erişimini kolaylaştırıyoruz. Ülke içerisindeki yük hacmini artırarak taşımayı kolaylaştırıyoruz. Dolayısıyla ekonomik girdi sağlıyoruz”

Bakü-Tiflis-Kars için geri sayım başladı

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi’nin tamamlanma aşamasına geldiğine işaret ederek, “İki ay içerisinde inşaatları bitirip ondan sonraki iki aylık süreçte de testlerini yapıp haziran ayı içerisinde artık Bakü-Tiflis-Kars Projesiyle dizel lokomotif işletmeciliğine geçmek istiyoruz.” dedi.

Bakan Arslan,  bu yıl kar yağışının ve soğuk havanın bölgeye ve ülkeye bereket getirdiğini ancak Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi’ndeki çalışmaları aksattığını dile getirdi.

Bu sebeple bugünlerde Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi’nin çalışmalarına özellikle sahada daha çok yoğunlaşacaklarını vurgulayan Arslan, “İki ay içerisinde inşaatları bitirip ondan sonraki iki aylık süreçte de testlerini yapıp haziran ayı içerisinde artık Bakü-Tiflis-Kars Projesiyle dizel lokomotif işletmeciliğine geçmek istiyoruz çünkü bu proje sadece ülkemiz için değil, ülkemiz üzerinden ticaret yapmak isteyen bütün dünya ülkeleri için önemli proje. Çin’den, Kazakistan’dan, Türkmenistan’dan, Azerbaycan’dan, Gürcistan’dan gelen yük hareketi ülkemiz üzerinden Avrupa’ya gidebilecek.” diye konuştu.

Arslan, proje ile Avrupa’dan gelen yükün Türkiye üzerinden Asya’ya götürüleceğine işaret ederek, “Bu sadece taşımacılık anlamında ülkemize sağlayacak katma değer değil bütün bu dünyadaki taşımacılık sistemine entegre olmakla birlikte biz demiryolu sektöründe çok daha fazla yük taşıyabilir hale geleceğiz.” değerlendirmesinde bulundu.

Projenin Türkiye’yi demiryolu sektöründe daha aktif hale getireceğine dikkati çeken Arslan, şunları kaydetti:

“Bakü-Tiflis-Kars’ın böyle bir özelliği ve böyle bir önemi var. Demiryolu açısından düşündüğünüz zaman, Edirne’den Kars’a kadar demiryolu var.
Yani Avrupa’dan gelen demiryolu Marmaray projesi marifetiyle iki kıtayı denizin altından geçerek Kars’a kadar geliyor ancak Kars sonrası yok.
Bunun önemli, eksik olan halkasını tamamlamak adına Bakü-Tiflis-Kars Projesi ile ilgili süreçler devam ediyor ve inşaat aslında bitme aşamasına geldi ancak kış şartlarında bazı yerlerde çalışabildik, bazı yerlerde çalışmadık çünkü bu sene kış çok çetin geçti.

Dünyanın gözü bu projede

Türkiye kadar dünya ülkelerinin de söz konusu projeyi takip ettiğini vurgulayan Arslan, projenin Pakistan’da Ekonomik İşbirliği Teşkilatı’nın toplantısında da gündeme geldiğini hatırlattı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile geçen hafta Pakistan’da olduklarını anımsatan Arslan, şöyle devam etti:

“Malumunuz Pakistan’da Ekonomik İşbirliği Teşkilatının toplantısındaydık ki orada 10 ülke var. Bu proje aşağı yukarı bütün bu ülkeleri ilgilendiriyor.
Onların da hepsinin merakla ve önemle beklediği Bakü-Tiflis-Kars’ın bitmesi. Orta koridoru yani Avrupa, Asya arasındaki taşımacılık koridorları açısından düşündüğümüzde orta koridoru en hızlı, en kestirme kısa mesafeye kavuşturacak olan Bakü-Tiflis-Kars’ın bir an önce bitmesini bekliyorlar.

“Çin-Avrupa arasındaki ulaşım süresi 3,5 kat azalacak”

Çin’den Avrupa Birliği (AB) ülkelerine, dünya pazarlarına giden bir ürünün deniz yoluyla 45 ile 60 gün arasında varabildiğini söyleyen Bakan Ahmet Arslan, yine Rusya, kuzey koridor üzerinden giden bir ürünün de bir aydan fazla sürede adresine ulaşabildiğine dikkati çekti.

Arslan, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi’nin zaman ve maliyet kaybını azaltacağını ifade ederek, “Orta koridorun tamamlayıcısı olarak Bakü-Tiflis-Kars bittiğinde Çin’den gelen bir yük, demiryolu ile 15 günde Avrupa’ya gidebilecek.

Bunun anlamı ne? Mesafe 3-3,5 kat azalmış olacak. Hem zamandan tasarruf hem maliyetten tasarruf olacak. Dolayısıyla ekonomik olmayan birçok taşıma, taşıma süresi 45 günden 15 güne düştüğünde ekonomik hale gelecek.” dedi.

AA

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu projesinde geri sayım başladı

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.