TBMM Başkanı İsmail Kahraman, Rize’nin İkizdere ile Erzurum’un İspir İlçesi arasındaki Ovit Dağı’nda yapımında sona gelinen 14.3 kilometre uzunluğundaki Türkiye’nin en uzun, dünyanın en uzun 3’üncü çift tüplü karayolu tünel inşaatında incelemelerde bulundu. Kahraman ve beraberindekiler araçları ile Erzurum tarafından girdikleri tünelin Rize tarafından çıktı.
TBMM Başkanı, Ovit Tüneli’nin içinden bir baştan diğer bir başa geçtiklerini belirterek bunun kendisi için büyük bahtiyarlık olduğunu söyledi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Başbakanlığı döneminde tünelin temel atma törenine de katıldığını hatırlatan Kahraman, şöyle konuştu:
“Cumhurbaşkanımız yalnız açılışlara katılıyor fakat bu projenin önemi nedeniyle temel atma törenine de katılmıştı. Fevkalade bir eser meydana gelmiş. Bütün emek verenler ve başarıyı sağlayanlardan Allah razı olsun. Hepsini tebrik ediyoruz. Bu tünel ve yol hadisesi çok güzel bir faaliyet. Bayındırlık eski bakanı sadrazam Halil Rıfat Paşa’nın ‘Gidemediğin yer senin değildir’ sözü vardır. Bir yerin bizim olmasını istiyorsak gidebilmeliyiz. Benim köyüm olan İkizdere Tulumpınar’da çok kişi bu dağda donarak hayatını kaybetti. Soğuk geldi mi bir uykuya dalıp gidiyorsunuz. Bu tünelin çok yönlü faydası var.”
Türkiye’nin her tarafının otoyollarla çevrilmesinin meydana getireceği canlılıkla kalkınmanın da sağlanacağını vurgulayan Kahraman, şöyle dedi:
“Türkiye ilerliyor, gelişiyor. Bu gelişmeyi ve ilerlemeyi durdurmak için tuzaklar var. En yakını 15 Temmuz’dur. Rahmetle andığımız şehitlerimizdir. Biz yolumuza devam ediyoruz ve devam edeceğiz. Durmak yok yola devam. Mani olamayacaklar. Gelişeceğiz ve tarihi misyonumuzu ifa noktasında elimizden geleni yaparak o noktaya ulaşacağız.”
Kahraman ve beraberindekiler tünel içerisinde hatıra fotoğrafı çektirdikten sonra bölgeden ayrıldı.
Rize’nin İkizdere İlçesi Ovit Dağı geçidinde yapımında sona gelinen 14. 3 kilometrelik Ovit Tüneli, Türkiye’nin en uzun, dünyanın 4’üncü uzun çift tüplü tüneli olacak. Ovit projesi, Başbakanlık Osmanlı arşivi kayıtlarına göre, 1880 yılı Osmanlı Devleti’nin kalkınma çalışmalarında yer aldı. Proje için ilk adım 1930 yılında yol projesi ile hayata geçirildi. Kazma ve küreklerle yol yapımının başlanan bölgeye Rizeliler gruplar halinde gönderildi. Yapımı yıllarca gündemden düşmeyen Ovit Tünel projesi ise, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Başbakanlığı döneminde gündeme geldi ve 13 Mayıs 2012 tarihinde temeli atıldı.
Tünelin giriş kotu 2054, çıkış kotu ise 2260 metre olacak. Makyol İnşaat tarafından yapılan ve 412 milyon 366 bin liraya mal olacak olan Ovit Tüneli’nin tamamlanmasıyla Rize- Erzurum arasındaki ulaşım 4.4 kilometre kısalacak ve 12 ay boyuna kesintisiz sağlanacak. Kış şartları nedeniyle ulaşımın aksadığı Ovit Dağı geçidinde yapılacak tünel sayesinde Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri birbirine bağlanacak.11 Kasım 2016 tarihinde Başbakan Binali Yıldırım’ın katıldığı törenle Ovit tünelinde ışık göründü töreni yapılmıştı. Aydınlatma ve mekanik aksamlarının yapımı süren Ovit Tüneli’nin yılsonunda tek tüpünün trafiğe açılması planlanıyor.
Dha
TBMM Başkanı İsmail Kahraman Ovit Tüneli’ni inceledi