2018 yılında yolcularını ağırlamayı hedefleyen dünyanın en büyük havalimanının inşaatı tüm hızıyla devam ediyor. Yıllık 150 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak olan İstanbul’un yeni havalimanından 350’den fazla destinasyona uçuş yapması planlanıyor. Bu geniş uçuş ağı, yeni havalimanını hem dünyanın en büyük havalimanı hem de en önemli havacılık merkezlerinden biri haline getirecek. 2018 yılında yolcularını ağırlamayı hedefleyen dünyanın en büyük havalimanının inşaatı tüm hızıyla devam ediyor. Yıllık 150 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak olan İstanbul’un yeni havalimanından 350’den fazla destinasyona uçuş yapması planlanıyor. Bu geniş uçuş ağı, yeni havalimanını hem dünyanın en büyük havalimanı hem de en önemli havacılık merkezlerinden biri haline getirecek.
İstanbul’un Avrupa yakasında, Karadeniz kıyısındaki Tayakadın ile Akpınar köyleri arasındaki 76,5 milyon m2 alan üzerinde yükselecek olan İstanbul Yeni Havalimanı projesinde de çoğu alt yüklenici firma; Doka güvencesinde ilerlemeyi tercih ediyor. 10 milyar Euro’luk bir yatırım bedeli olan bu büyük projede Doka, projeye özel sağladığı mühendislik hizmeti ile birlikte proje için sağladığı 300 tır kalıp ve iskele sistemi ile büyük projelerin en güvenli ve hızlı çözüm ortağı olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi.
Proje, büyüklüğü, özel yapısı nedeniyle hızlı ve güvenli çözümler gerektiriyor. Tüm ürün ve hizmetlerinde güvenliği ön planda tutan Doka, bu projeye de sağladığı özelliklerle farkını ortaya koyuyor. TS EN 12810 sertifikasına sahip DokaUniversal çalışma iskeleleri ve merdiven kuleleri ile projenin maksimum güvenlikte ilerlemesi sağlanmış oluyor.
Projenin en büyük zorluklarından biri ise yüksek kolon dökümlerinin güvenli bir şekilde sağlanabilmesiydi. Proje için kolonlarda kullanılmak üzere toplam 20 adet Doka Scaff çalışma iskelesi temin edildi. Çalışma iskelelerinin yanı sıra kullanılan merdiven kuleleri sayesinde işçilerin gereken yüksekliğe güvenli ve hızlı şekilde ulaşması sağlanmış oldu. Diğer taraftan ürünlerin flanşlı yapısı, projede çok yönlü çalışma iskelelerinin ve merdiven kulelerinin kurulumuna olanak sağladı.
Doka d2 yüksek kapasiteli yük taşıma iskelesi, yüksek kapasitesi ve ekstra et kalınlığı sayesinde döşeme ve kirişlerin dökümü için firmaların tercih sebebi oldu. PB1 alan iskelesi, otopark alanı ve yapımı devam eden terminal binası inşaatının yanı sıra 26,5 m yüksekliğinde ve 1,5 m döşeme kalınlığındaki otopark viyadüğünün inşası da Doka d2 yük taşıma iskeleleri sayesinde maksimum güvenlikte gerçekleştirilmeye devam ediyor. Ayrıca sıcak daldırma galvanizli yapısı sayesinde uzun ömürlü olan iskele sistemi, ürünün aynı projede defalarca kullanılmasını ve hatta başka projelerde de uzun dönemler kullanılmasına olanak tanıyor. Yüksek taşıma kapasitesi ve uzun ömürlü olması ile rakip ürünlerin önüne geçen Doka d2 yük iskelesi firmalara bu yönüyle ciddi maliyet avantajı ve güvenli çalışma garantisi sağlıyor.
Projede kullanılan bir diğer Doka ürünü olan XP Kenar Koruma Sistemi ise terminal binasının yapımında maksimum güvenlikte çalışma ortamının yaratılmasını sağlamış oldu. Hızlı ve kolay kullanıma sahip panel korkuluklar sayesinden masa kalıpların esnasında ciddi zaman tasarrufu sağlandı.
XP Kenar Koruma Sistemi, geniş boşluk alanları ve uzunlukları ile Doka kalıp sistemlerine mükemmel uyum sağlayan ve statik olarak optimize edilmiş kapsamlı güvenlik çözümüdür. Farklı bağlantı parçaları ve mantık sıralı kurulum özelliği sayesinde değişen taleplere hızlı ve mükemmel adaptasyon sağlar.
Merdiven perdesi ve dış toprak perdesi dökümlerinde kullanılmak üzere temin edilen 1500 m2 geniş yüzeyli Top 50 kalıp sisteminin yanı sıra, iki firmaya da Doka ahşap kiriş ürün gamından iki farklı Doka H20 ürünü temin edildi. Yüksek basınca dayanıklı geniş yüzeyli kalıp Top 50, 12 metre yüksekliğinde perdelerin dökümüne olanak sağlarken, terminal binası inşasında kullanılmak üzere tedarik edilen 12 metrelik Doka H20 Eco ürünü sayesinde uzun perde montajları hızlı ve kolay şekilde gerçekleştirildi.
Kiriş ve döşemelerin dökümünde kullanılan 2000 m2 Doka H20 Top serisi sahip olduğu patentli koruma başlıkları ve ürünün içine entegre edilen şok emici sayesinde firmaya uzun süreli kullanım olanağı sağlamış oldu. Ayrıca ürünün sahip olduğu koruma başlıkları sayesinde ürünlerde yüksekten düşme sonucunda ortaya çıkabilecek herhangi bir hasar veya kırılma engellenmiş olur. Bu da ürünün daha uzun ömürlü olmasını sağlayarak firmaya uzun süreli kullanım olanağı ve maliyet avantajı sağlar. Taşıyıcı kirişlerde bulunan işaretler ise kurulumun hızlı ve güvenli şekilde yapılmasına olanak tanır.
Bir diğer Doka sistemi Çerçeveli Kalıp Framax Xlife ise; yüksek basınca dayanıklı yapısı sayesinde inşaatı devam eden servis tünellerinin 9 metrelik perde dökümlerinin maksimum güvenlikle ve hızla gerçekleştirilmesini sağlıyor.
Yeni Havalimanı’na Doka’dan 300 tır kalıp ve iskele