Ekonomik anlamda dev adımlarla büyüyen Türkiye, 2023 yılında yıllık ortalama büyüme hızı % 7, nüfusu 85 milyon ve kişi başına düşen milli geliri yıllık 25 bin dolara ulaşan bir ülke olacak.
Bu öngörülere göre 2023 yılı için tüm ulaşım türleri için toplam yolcu ve yük taşıma talebi 625 milyar ton x km ve 500 milyar yolcu x km olarak tahmin edilen Türkiye, yollarda beklenen tahmini yolcu ve yük taşıma talebi ise sırasıyla 378 milyar yolcu x km ve 422 milyar ton x km’ye ulaşacak.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı çift yönlü Ağva, Kandıra ve Kaynarca Devlet Yolu Projesi için 5 Aralık 2017 tarihinde halkın katılımı toplantısı düzenliyor. 42 bin 821 metre uzunluğundaki karayolu için 3 milyon 250 bin TL’lik bir harcama kalemi ayrıldı.
Bakanlığa bağlı Karayolları Genel Müdürlüğü 1. Bölge tarafından yürütülecek olan yol; İstanbul Şile’nin Bucaklı ve Çelebi Mahallesi’nden başlayacak. Buradan Kocaeli’ne geçen hat, Kandıra’nın Avdan, Beylerbeyi, Çerçili, Erikli, Safalı, Orhan, Akdurak, Süllü, Balcı, Akbal ve Kanatlar Mahallelerinden geçecek. Son il olarak Sakarya’ya uzanan yol, Kaynarca Gaziler, Şeyhtımarı, Güven ve Merkez mahallelerinden geçerek son bulacak.
Toplam uzunluğu 42 bin 821 metre olarak planlanan yolun km: 84+500-87+800 arası İstanbul sınırlarında, km:87+800-120+250 arası Kocaeli sınırlarında ve Km:120+250-127+183 arası ise Sakarya sınırları içinde kalacak. Böylece hat; km:84+500-127+183 arasında yer almış olacak.
Yeni yapılması planlanan proje yatay ve düşey standardı düşük olan mevcut yol yerine daha etkin, hızlı, standartları yüksek bir yolun Türkiye’ye kazandırılasını hedefliyor. Bu yol iki gidiş iki geliş olmak üzere 2×2 şeritli olarak tasarlandı. Proje kapsamında; 1 viyadük, 14 kavşak, 2 tünel, 27 köprü ve 57 menfez inşa edilecek. Yolun şerit genişlikleri 3,5 metre, banket genişliği ise 2,5 metre olmak üzere toplam platformun genişliği 25 metreye kadar ulaşacak. 42 bin 821 metre olan güzergâh, toplamda 1 milyon 70 bin 525 metrekarelik bir yüz ölçümü anlamına gelecek.
Projenin üst yapıdaki ekonomik ömür için 20 yıllık bir işletme dönemini ön gören yetkililer, harita çalışmalarına Mayıs 2017’de başladıkları projenin Mart 2018’de sona ermesini planlıyor.
Yapılması planlanan yol projesinin inşaat aşamasında; 32 kamyon, 7 dozer, 6 yükleyici, 4 arazöz, 6 ekskavatör, 5 asfalt distribitörü, 5 silindir, 5 asfalt finisher, 2 jeneratör, 3 delici, 6 binek aracı ve 5 transmikser kullanılacak.
İstanbul Şile;
Hatipler 970 metre
Keramettin 970 metre
Çelebi 550 metre
Kocaeli Kandıra;
Ahlatlı 200 metre
Küçüklü 700 metre
Beylerbeyi 200 metre
Çerçili 430 metre
Belen 190 metre
Budaklar 970 metre
Avlanlı 890 metre
Erikli 140 metre
Kaypalı 800 metre
Beyaz 510 metre
Kayalar 800 metre
Süllü 720 metre
Akbal 600 metre
Lokmanlı 870 metre
Bıçakçılar 170 metre
Seferler 755 metre
Mollalar 530 metre
Arıklar 370 metre
Sadıklar 260 metre
Erikler 530 metre
Karabacaklar 400 metre
Kanatlar 200 metre
Pirceler 660 metre
Kadıköy 845 metre
Sakarya Kaynarca;
Kayapınar 180 metre
İnanlar 140 metre
Dedeler 260 metre
Mollaahmetler 400 metre
Zadeler 150 metre
Çelikler 950 metre
Gölce 610 metre
Hasanbey 870 metre
Kaynarca Merkezi 230 metre
Küçükkaynarca 870 metre
Emlaknews.com.tr
Ağva, Kandıra, Kaynarca Karayolu 43 km olacak