İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Yatırımcılar Kanal İstanbul çevresinde arsa avına çıktı

Yatırımcılar Kanal İstanbul çevresinde arsa avına çıktı

Çılgın Proje olarak anılan Kanal İstanbul projesi 2011 yılından bu yana gündemde. Karadeniz ve Marmara’yı birleştirecek proje için resmi bir güzergah açıklaması henüz yapılmadı. İlk etapta Silivri dense de, daha sonra Kanal İstanbul için Küçükçekmece Başakşehir ve Arnavutköy hattı konuşuldu. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Kanal İstanbul için çalışmaları hızlandırdı. Projenin etüt çalışmaları belli bir aşamaya geldi. Etüt için kanalın geçeceği bölgede yoğun bir faaliyet yürütülüyor. Bu çalışmanın, önümüzdeki yılın ilk yarısında tamamlanması hedefleniyor. Projenin yapım ihalesinin en erken yılın ikinci yarısında yapılabileceği hesaplanıyor.

Nerelerden geçecek?

Kanal İstanbul Karadeniz ile Marmara arasında yaklaşık 43 kilometre uzunluğunda olacak. Kanalın girişi için Karadeniz’de üçüncü havalimanının batısı öngörülüyor. Marmara’da ise Küçükçekmece Gölü’nün bulunduğu bölgede son bulacak. Kanalın genişliği için de çalışma yapılıyor. Gemi büyüklüğüne göre kanalın genişliğinin 500, hatta 600 metreyi bulabileceği, derinliğinin ise 25 metre olacağı belirtiliyor. Kaynaklar, bu konuda bazı çalışmaların yapıldığını belirterek, “Kanalı kullanacak gemilere ilişkin alternatifli bir çalışma söz konusu. Bu konuda son kararı siyasi irade verecek” diyor.

Öte yandan Kanal İstanbul projesi kapsamında 500 bin nüfuslu iki şehrin kurulması planlanıyor. îki bölümde ele alınan projede kanal ve etrafında oluşturulacak şehrin ayrı ayrı konumlandırılması, kongre, festival, fuar, otel, spor tesislerinin de Kanal İstanbul ile birlikte faaliyete geçirilmesi düşünülüyor. Kanal üstünde altı köprünün inşa edilmesi, kanal evresine projelendirilecek binaların ise en fazla altı kat olarak inşa edilmesi öngörülüyor.

Temeli 2018 başında atılacak

Kanal İstanbul ile ilgili devletin zirvesinden de açıklama geldi. Resmi temaslar için geçen günlerde Sırbistan’ı ziyaret eden Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Kanal İstanbul’un temelinin yılsonu veya 2018 başı gibi atılacağını söyledi. Ulaştırma Bakanlığimn 3 Temmuz’da imzaladığı sözleşme uyarınca Kanal İstanbul’un güzergâhında yapılan etüt çalışmaları belli bir aşamaya geldi. Bu çerçevede 162 zemin sondajından önemli bir bölümü tamamlandı.

Karadeniz, Marmara ve Ege denizlerindeki su hidrodinamiği ve akış rejimleri incelendi. Ekolojik, çevresel ve mühendislik ÇED etki analizine yönelik bazı değerlendirmeler yapıldı. Etüt sürecinin yılın ilk yarısında her yönüyle tamamlanması bekleniyor. Bu çalışmaların tamamlanmasının ardından fizibilite raporu hazırlanacak. Kamulaştırma sürecine ilişkin ayrıntılar belirlenecek. Ulaştırma Bakanlığfnm 3 Temmuz’da imzaladığı sözleşme uyarınca Kanal İstanbul’un güzergâhında yapılan etüt çalışmaları belli bir aşamaya geldi. Bu çerçevede 162 zemin sondajından önemli bir bölümü tamamlandı. Karadeniz, Marmara ve Ege denizlerindeki su hidrodinamiği ve akış rejimleri incelendi. Ekolojik, çevresel ve mühendislik ÇED etki analizine yönelik bazı değerlendirmeler yapıldı. Etüt sürecinin yılın ilk yarısında her yönüyle tamamlanması bekleniyor.

Bu çalışmaların tamamlanmasının ardından fizibilite raporu hazırlanacak. Kamulaştırma sürecine ilişkin ayrıntılar brlirlenecek. Projenin yapım işleri için ihale dosyaları hazırlanacak. Bu aşamada, ihalede geçerli olacak finansman modeli belirlenecek. Yap-İşlet (Yİ) ya da Yap-İşlet Devret (YID) modellerinden biri tercih edilecek. Projenin ihalesinin en erken yılın ikinci yarısında yapılabileceği belirtiliyor.

Arsa fiyatları hızla artıyor

Türkiye’nin son dönemdeki en büyük mega projelerinin başında gelen Kanal İstanbul ile ilgili resmi bir güzergah açıklanmamasına rağmen, projenin geçeceği olası bölgelerdeki gayrimenkul hareketi hiç durmadan artıyor. Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Üçüncü Havalimanı ile son dönemde değerini katlayan Kanal İstanbul güzergâhında özellikle arsa fiyatlarında neredeyse her gün değişim yaşanıyor.

“En fazla fiyat artışı Arnavutköy’de”

Yakın zamanda güzergahının netleştirilmesi ve kesitlerinin ortaya konulması için etüt proje sözleşmesi imzalanan Kanal İstanbul Projesi, Küçükçekmece-Başakşehir-Arnavutköy hattında olacak. Proje, Küçükçekmece, Başakşehir, Esenyurt ve Arnavutköy ilçelerinde gayrimenkul fiyatlarında artışa sebep oldu. Proje nedeniyle etkilenen bölgelerde son üç yıllık gayrimenkul değer artışı göz önünde bulundurulduğunda en fazla artışın Arnavutköy’de olduğu görülüyor. Eylül ayı sonu itibarı ile Arnavutköy’de ortalama konut satış fiyatı metrekare bazında 2.200 TL, konut yatırımının geri dönüş süresi 25 yıl. Gayrimenkul değer artışında ikinci sırada Başakşehir geliyor. Başakşehir ilçesinin Güvercintepe, Şahintepe, Kayabaşı ve Altınşehir mahalleleri proje nedeniyle en fazla değer artışı görülecek bölgeler olarak öne çıkıyor.

Okhan Şentürk/Para Dergisi

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Yatırımcılar Kanal İstanbul çevresinde arsa avına çıktı