İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Gebze, Sabiha Gökçen, YSS Köprüsü YHT Hattı’na bağlanıyor

Yolhaberi.com’un haberine göre Ulaştırma Bakanlığı TCDD Genel Müdürlüğü, İki kıtanın birbirine bir kere daha YHT hattı ile bağlanmasında dev bir adım attı. Tuzla’dan başlayan mevcut Yüksek Hızlı Tren Demiryolu Hattı ile Yavuz Sultan Selim Köprüsü arasında planlanan 56 km.lik hat için harekete geçildi.

Tuzla’dan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne uzanıyor

Gebze-Sabiha Gökçen-YSS Köprüsü YHT Hattı ismini taşıyan proje ile Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerine inşa edilen demiryolu hattına bağlanılıyor.

Uzunluğu 56 km

Söz konusu proje İstanbul Tuzla, Pendik, Sultanbeyli, Maltepe, Ataşehir, Sancaktepe, Ümraniye, Çekmeköy ve Beykoz sınırları içerisinden geçen 56+000 km uzunluğundaki hat, 4 milyar 853 milyon 700 bin TL’lik bir yatırım değerine sahip olacak. Bu hat aynı zamanda iki kıtayı birbirine biraz daha yaklaştıracak.

Güzergahı çevresel özellikler yönlendirdi

Proje kapsamında planlanan güzergahının belirlenmesinde jeolojik özellikler, yerleşim yerlerinin durumu, çevresel etkiler, su yapıları, güzergah üzerindeki mevcut ve planlanan karayollarının konumu ciddi bir şekilde etkili oldu. Zira proje güzergahında topoğrafya ya da alan vasfının uygun olmadığı kısımlar tünel ya da viyadükle geçilecek.

Sabiha Gökçen ve Pendik’te iki durak olacak

Bu kapsamda toplam uzunluğu 38 bin 955 metre olan 16 tünel ve toplam uzunluğu 631 metre olan 5 viyadük yapılacak. Ayrıca demiryolu hattının karayolu ile kesişen kısımlarında yaya geçişini sağlamak adına alt ve üst geçitler inşa edilecek. Proje kapsamında Sabiha Gökçen ve Pendik olmak üzere 2 istasyon yapılması da planlarda yerini aldı.

18 ay sonra hizmete girecek

Gebze – Sabiha Gökçen – YSS Köprüsü YHT Hattı’nın güzergah ekseni merkez olmak üzere sağından 1.000 metre ve solundan 1.000 metre olmak üzere toplam 2.000 metrelik koridor ÇED inceleme alanı olacak. Planlanan projenin inşaat aşamasında toplam 150 personel çalışacak. İnşaatının 18 ay içerisinde tamamlanması planlanıyor.

Gebze-Sabiha Gökçen-YSS Köprüsü YHT Hattı Demiryolu Projesi’nin işletme aşamasında, Anadolu ve Pendik istasyonlarında çalıştırmak üzere toplamda 40 personel istihdam edilecek.

Proje ile birlikte Türkiye’nin turizm ve ticaret merkezi olan İstanbul’daki ulaşım ağının genişletilerek hem YHT hattına, hem de mevcut konvansiyonel demiryolu hattına bağlantı sağlanarak hem yük hem de yolcu taşımacılığında ülkemizin ekonomik ve sosyal kalkınma düzeyinde önemli katkılar sağlaması bekleniyor.

Projenin güzergahı nasıl olacak?

Tuzla’ya kadar gelen YHT hattından başlayan ve ilçe sınırları içerisinden geçen mevcut demiryolu hattı üzerinde yer alan Fatih İstasyonu’nun yaklaşık 150 metre gerisinden yapılacak bağlantı ile kuzeye doğru hareket edilecek.

Sırasıyla Pendik, Sultanbeyli Sancaktepe, Maltepe, Ataşehir, Çekmeköy ve Beykoz sınırları içerisinde Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerine yapılan demiryolu hattına bağlantı yapılarak 56 km’lik güzergah son bulacak.

Saatte 250 km!

Proje kapsamında hem yük hem de yolcu taşınması amacıyla geliş – gidiş olmak üzere 2 ayrı elektrikli hat halinde ve hızlı tren standartlarına göre projelendirilme yapıldı. Trenler; Tuzla – Viaport arasındaki (0+000 km– 17+500 km) mesafede 200 km/saatlik bir hıza erişecek.

Viaport – Yavuz Sultan Selim Köprüsü arasındaki (17+500-56+000 km) 38.5 km’lik kısımda ise saatte 250 km’lik bir hız yapacak.

Demiryolu hattı inşası, planlanan yatay ve düşey eksenin araziye aplikasyonu ile başlayacak. Proje profilinde belirtilen kotlarda demiryolu hattını oluşturmak için yarma ve dolgu işlemleri yapılacak. Demiryolu güzergahı, derin vadileri, yüzeysel suları ve hassas alanları viyadük yapısı ile geçerken, kazarak geçilemeyecek kısımlar tünel ile geçilecek. Demiryolu güzergahının kestiği su yapıları (dere vb.) menfezler ile aşılacak.

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

DAP İzmir, yüzde 50 indirim avantajıyla satışa sunuldu