A1 Grup ve ECE Türkiye, Ankara’daki ACity Premium Outlet Alışveriş Merkezi’nin, büyüyen perakende pazarındaki mevcut güçlü konumunu pekiştirmek ve “premium outlet” konseptini öne çıkararak ziyaretçilerinin alışveriş deneyimini en üst seviyeye taşımak amacıyla hazırlıklara başladı. Ofis ve otel bloklarının da dahil olduğu yaklaşık 60 milyon dolar yatırım hacmine sahip karma proje ile ACity’nin kiralanabilir alanı 39.000 m2’den 60.000 m2’ye çıkartılırken, alışveriş merkezinin mevcut kısmı da kapsamlı olarak yenilenecek. 2018 yılında başlaması planlanan projenin tamamlanması ile mağaza sayısı 230’a, food-court kapasitesi, 1.500 kişiye; otopark kapasitesi de iki katına çıkarak 3.000 araca ulaşacak. Çekim gücüne sahip büyük metrekareli mağazaların, eğlence alanlarının, teraslı kafe ve restoranların arttırılmasının yanı sıra, yeni ve modern görünümü ile ACity Premium Outlet, çok daha fazla ulusal ve uluslararası markaya ev sahipliği yaparak Anadolu’nun merkezinde “bölgeler üstü” bir alışveriş destinasyonu haline gelecek.
Genişleme ve yenileme projesi ile ilgili olarak Perakende Günleri’ndeki proje tanıtım toplantısında konuşan ECE Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve CFO’su Nuri Şapkacı, “2008 yılında 140 mağaza ile açılan ACity Outlet Center, 2014 yılında ilk büyüme projesini tamamlayarak 180 mağazaya ulaştı. Ankara’da “premium outlet” denilince akla ilk gelen isim olan ACity, gerek sadık müşterilerinin gelişen talep ve ihtiyaçlarına cevap verebilmek, gerek potansiyel müşterilerine ulaşmak, gerekse perakende markalarının talep ettikleri nitelikli perakende arzını bünyesinde oluşturabilmek için şimdi ikinci kez büyüyor ve yenileniyor. Yatırımcımız A1 Grup ile 2013 yılından bu yana süregelen verimli işbirliğimizi bir adım daha öteye taşıyabilmekten büyük mutluluk duyuyoruz” dedi.
Toplantıda proje ile ilgili detayları paylaşan ECE Türkiye Alışveriş Merkez Yönetim Direktörü Semet Yolaç Canlıel de “ACity, halihazırda 180 mağazada Boyner Outlet, Calvin Klein, CarrefourSA, DeFacto, IGS, In4Out, Koton, LC Waikiki, Levi’s, Marks&Spencer, Nike, Network, Occasion, Playpark Bowlingo, Starbucks, Superstep, TeknoSA, Tekzen ve Tommy Hilfiger’ın da aralarında yer aldığı birçok seçkin markaya ev sahipliği yapıyor. Genişleme ve yenileme projesi tamamlandığında, yine dünyaca bilinen birçok yeni marka daha ACity müşterilerine ulaşabilecek” dedi.
ACity Premium Outlet, Ankara’nın tam ortasında, kentin ana ulaşım arterlerinden biri olan İstanbul Yolu üzerinde konumlanmış durumda. Bu stratejik konumu sayesinde ACity, neredeyse tüm şehri kapsayan, 4 milyon kişilik bir çekim alanının kalbinde yer alıyor. Yenileme ve genişleme projesi sonucunda daha güçlü bir marka karmasına, daha fazla sayıda eğlence ve gastronomi alanlarına sahip olacak ACity’nin, şehrin tek “Premium Outlet”i haline gelerek sadece yakın çevresine değil, tüm Ankara’ya ve çevre illere de hitap edecek bir alışveriş ve sosyal yaşam merkezi olması planlanıyor. Günde yaklaşık 1,5 milyon kişinin geçtiği İstanbul Yolu üzerindeki konumu sayesinde, kentin hem hızlı ve yeni gelişen toplu konut bölgelerinden hem de yerleşik nüfusun yer aldığı merkezi bölgelerden ACity’ye kolaylıkla ulaşılabiliyor.
ACity Premium Outlet AVM 60 milyon dolarlık yatırımla büyüyor