Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi ile aralık ayı ve 2017 yılı ihracat rakamlarını açıkladığı basın toplantısının ardından gazetecilerin sorularını yanıtladı.
Türkiye Tanıtım Grubu çalışmalarına yönelik bir soru üzerine Zeybekci, Tanıtım Grubu’nun kurulma işlemlerinin bittiğini ve yönetimin oluşturulduğunu söyledi.
Zeybekci, şu ana kadar 200’ün üzerinde proje başvurusu olduğunu ifade ederek, “2018 yılı Türkiye’nin, Türk ürünlerinin tanıtımı anlamında seferberlik yılı olacaktır.” diye konuştu.
Cazibe Merkezleri Programı’na (CMP) ilişkin bir soruyu da yanıtlayan Zeybekci, 2017 yılının sonlarında yayımlanan kanun hükmünde kararname ile programın koordinasyonunun Ekonomi Bakanlığına devredildiğini hatırlattı.
Zeybekci, “Biz bununla ilgili Bakanlar Kurulu kararını hazırladık, (Başbakanlığa) gönderdik. Şu anda süreç devam ediyor. Sanırım bir haftalık sürede Bakanlar Kurulu kararı da yayımlanmış olur.” ifadesini kullandı.
Bakan Zeybekci, cazibe merkezi olarak ilan edilen 23 ildeki yatırımların, programın açıklandığı dönem olan yaklaşık bir yıl öncesinden başlamak üzere mevcut kapsamda değerlendirileceğini, 6. bölge teşviklerinin üzerine birkaç ilave destekle programda iyileştirmeler yapılacağını bildirdi.
2014 yılındaki dolar-avro ve sterlin-dolar paritesi bugün olsa Türkiye’nin 2017 yılı ihracatının 171,7 milyar dolar seviyesini bulacağını dile getiren Zeybekci, “İhracat, 14,6 milyar dolar daha yukarıda olurdu. Gümbür gümbür yolumuza devam edeceğiz. Hedefimiz dünya ihracatından yüzde 1,5 pay almak.” değerlendirmesinde bulundu.
AA
Bakan Zeybekci: Cazibe Merkezleri Programı Başbakanlık’ta