Kalkınma Bakanı Lütfi Elvan, Müstakil Sanayici ve İş Adamları Derneğinin (MÜSİAD) Türkiye İstişare Toplantıları kapsamında Mersin Şubesi ev sahipliğinde bir otelde düzenlenen “Kıtalararası Lojistik Üssü Türkiye” programına katıldı.
Kalkınma Bakanı Elvan, lojistiğin ulaştırmadan ayrılmasının mümkün olmadığı belirterek, ulaştırma yatırımlarında temel bazı önceliklerin bulunduğunu söylesi.
Önceliklerin başında kuzey-güney, doğu-batı koridorunun bir an önce tamamlanmasının geldiğini, bu noktada da çok yoğun çalışmalar yürütüldüğünü belirten Elvan, “Karadeniz Sahil Yolu’nu tamamladık. Akdeniz Sahil Yolu’ndaki çalışmalarımız devam ediyor. Az bir kesimimiz kaldı. Çok sayıda tünel, viyadük açıldı. Kuzey-güney bağlantı hatlarında ise tamamlama aşamasına geldik. Önümüzdeki birkaç yıl içinde kuzey-güney, doğu-batı koridorunu ulaşım altyapısı itibariyle, karayolu altyapısı itibariyle tamamlamayı hedefliyoruz.” diye konuştu.
Demiryolu ve denizyolu taşıma paylarının daha da artırılmasının önemine dikkati çeken Bakan Elvan, “Demiryolunun özellikle ticari, lojistik faaliyetlerdeki oranı oldukça düşük. Biliyorsunuz demiryollarında da artık özel kesim işletmecilik yapabiliyor. Böyle bir imkan sağlandı. Bu noktada sizlerin adım atmasını bekliyoruz.” diye konuştu.
Elvan, kombine taşımacılığın geliştirilmesi hedefi doğrultusunda planlanan 21 lojistik merkezden 8’inin işletmeye alındığını, 5’inin de inşaat çalışmalarının sürdüğünü söyledi.
Bu yıl Mersin-Yenice, Kars, Konya ve Erzurum lojistik merkezlerini işletmeye açacaklarını aktaran Elvan, Karaman, Sivas ve Kayseri lojistik merkezlerinin de yapımına başlanacağını da belirtti.
Elvan, Türkiye’nin, Avrupa-Asya transit taşımacılığında birçok ulaştırma şebekesi ve koridorunda kilit konumda olduğunu belirtti.
Üretimin merkezinin batıdan doğuya kaydığını belirten Elvan, şöyle konuştu:
“Türkiye, Asya’yı Avrupa’ya bağlayan tam kesişim noktasında. O açıdan bizim lojistik, ulaştırma, bağlantı konusuna daha fazla önem vermemiz gerekir. Türkiye potansiyelini doğru kullandığı takdirde Türk lojistik firmaları tarafından özellikle bu koridorlarda çok önemli ticari ilişkiler içine girebilir. Ülkemizin önünde fırsat penceresi var. Hem Asya’daki denize bağlantısı olmayan ülkelerin küresel ağlara entegrasyonunu sağlayacak hem Uzak Doğu’daki üretimi Avrupa’ya daha hızlı bir şekilde ulaştıracak hem de transit ülke konumundaki Türkiye’yi kritik bir pozisyona getirecek bu fırsatlar çok iyi değerlendirilmeli. Bu kapsamda eski İpek Yolu’nun tekrar canlandırılmasıyla ilgili çalışmalar devam ediyor. Bir Kuşak Bir Yol Projesi kapsamında Bakü-Tiflis-Kars Projesi’nin devamı niteliğindeki Kars-İstanbul demiryolu bağlantısı ortak koridorun en önemli ayağını oluşturmakta. Marmaray ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinde, Türkiye üzerinden Avrupa’ya ulaşması planlanan güzergahta projenin Türkiye kesimini tamamlıyoruz. ”
Elvan, Mersin’deki birçok yatırımı en kısa sürede hayata geçireceklerini söyledi.
Mersin’i kuzeye bağlayan bir demiryolu hattını yatırım programına aldıklarını da dile getiren Elvan, “Mersin Limanı’nı Samsun Limanı’na kadar bağlayacak olan bir hattın ilk adımı olan Aksaray-Ulukışla hızlı tren demiryolu hattının yapımını yatırım programını aldık. Ulukışla’dan Aksaray ve hızlı tren doğu-batı güzergahını Samsun’a kadar uzatacağız. Hem doğu-batı hem de kuzey-güney ekseninde hızlı tren demiryolu hatlarımızı buluşturmuş olacağız. Bu çalışmalarımız da yoğun bir şekilde devam ediyor.” dedi.
Mersin Valisi Ali İhsan Su, MÜSİAD Genel Başkanı Abdurrahman Kaan ve bazı milletvekillerinin de katıldığı programın ardından Bakan Elvan, merkez Yenişehir ilçesinde tadilatı devam eden Suphi Öner Öğretmenevi’ni inceledi.
Akdeniz demiryoluyla Karadeniz’e bağlanıyor