İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Türkiye dev projelerle sınıf atlıyor

Türkiye’nin aynı anda birden fazla dev projeyi yürüttüğüne dikkat çeken İstanbul Aydın Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mehmet Fatih Altan, “Türkiye, bu dev projelerle adeta sınıf atlıyor” dedi.

“Süreci daha verimli yönetebiliriz”

Yürütülen hemen tüm projelerin altyapı projesi olduğunu, büyük çoğunluğunun ise ulaştırmayla ilgili olduğunu ifade eden Prof. Dr. Altan, “İnşaat sektöründe büyük tecrübe kazandık. Şu an elimizde hem teknik kabiliyet ve hem de özgüven var. Aynı anda birden fazla ulaştırma projesi gerçekleştiriyoruz. Bunların hepsi de ayrı ayrı büyük projeler. Bu müthiş bir deneyim. Bize kalıcı getirisi muhakkak olacaktır. Ancak AR-GE ve yerli üretim başta olmak üzere, bu süreci çok daha verimli değerlendirmeye bakmalıyız. Bundan sonra yapılması gereken, kalan eksik gediklerin de onarılarak, herkesin bir şeyler öğrenebileceği bir ekol kurmak” diye konuştu.

“Devamı gelecek”

Prof. Dr. Mehmet Fatih Altan “Tünelleme tekniklerinde dünya çapında çok büyük yol kat ettik. Bir taraftan Ovit Tüneli, bir taraftan Kuzeydoğu Anadolu, Karadeniz, Akdeniz, Güneydoğu Anadolu’yu birbirine bağlayan devasa tüneller, bir taraftan da İstanbul’da birkaç yılda yapılmış olan kilometrelerce tüneller, bu durumun adeta ispatı gibi” şeklinde sözlerini sürdürdü.

Prof. Dr. Altan “2016 yılına kadar İBB (İstanbul Büyükşehir Belediyesi) ulaşım harcamalarının yaklaşık yüzde 30’unu karayolu yatırımları oluşturuyor. Bunların içerisinde tüneller önemli yer tutuyor. En önemlilerinden birisi olarak Kasımpaşa-Sütlüce Tüneli daha yeni açıldı. Çayırbaşı-Sarıyer ve Kâğıthane-Bomontialtı tünelleri diğer çok önemli hizmetler arasında. Devamı da gelecek. Tünellemede kazandığımız tecrübenin bir başka tezahürünü de Avrasya Tüneli’nin bu kadar kısa bir sürede hizmete alınması olarak görüyorum. Bunu üç katlı tüp tünel tekniğiyle inşa edilecek olan Büyük İstanbul Tüneli takip edecek. Bütün bunlar tünellemede yakaladığımız birikim ve deneyimin eseri’ diyerek sözlerini tamamladı.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Türkiye dev projelerle sınıf atlıyor

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.