İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Praktiker yeni mağazalarıyla istihdamı katlayacak

Türkiye’de 3 milyar dolarlık bir hacme sahip olduğu tahmin edilen ev geliştirme ve yapı marketi sektörü büyüme potansiyeliyle dikkat çekiyor. Mağaza metrekarelerini de büyüten Praktiker Mağazaları, bin kişilik yeni istihdam sağlamayı planlıyor. Tüketicilerin yaşam alanlarına verdikleri önemin artmasına paralel olarak büyüyen sektörü beş şirket domine ediyor.

Praktiker Mağazaları büyüyor

Praktiker Mağazaları da bunlardan biri. Son 1,5 yıldır bir değişim süreci yaşayan Praktiker mağazalaşmaya hız verdi. Öte yandan mağaza metrekarelerini büyüten şirket, ürün gamını da genişletiyor. Bugün itibariyle Türkiye’de 14’ü kendisine ait ve yedisi franchise olmak üzere 21 mağazası bulunan Praktiker, yeni konseptiyle bu yıl 15 mağaza açmayı hedefliyor. Bugün 500 olan istihdamına da bin kişi daha eklemeyi planlıyor. Böylece şirketin istihdamı üçe katlanmış olacak. Şirketin bu yılki yatırım bütçesi ise 40 milyon doları buluyor.

Mağaza metrekareleri artıyor

Praktiker, önümüzdeki dönemde 2 bin metrekarenin üzerinde mağazalar açmayı planlıyor. Bünyesindeki ürün gamında da çeşitliliğe giden şirket, yeni konseptinde tablolar, çerçeveler, duvar saatleri, duvar süslemeleri, dekoratif mum ve mumlukların da bulunduğu objelere ağırlık veriyor. Öyle ki duvar saatlerinde 500 farklı ürünü tüketicilerle buluşturuyor.

Tasarımcılarla da çalışmaya başlayan Praktiker’in ürünlerinin yüzde 60’ını yerli, yüzde 40’ını ithal ürünler oluşturuyor. Şirket, büyük şehirler kadar Anadolu’daki mağazalarının satış rakamlarından da memnun. Son dönemde özellikle Adıyaman mağazalarının satış rakamlarının şaşırtıcı derecede iyi gittiğini belirten Praktiker Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Hasan Yalçın, “Önümüzdeki günlerde Erzurum, Adana, Gaziantep, Konya gibi illerde açacağımız mağazalarımızın da iyi satışlar yakalayacağını düşünüyoruz” diyor.

Ciro yüzde 50 artacak

Hasan Yalçın, mağaza metrekarelerindeki büyümelere ve yeni mağaza açılışlarına bağlı olarak bu yıl yüzde 50’lik ciro artışı beklediklerini söylüyor.

Praktiker’in bu yılki planları arasında sanal mağaza açmak da var. Hasan Yalçın, bugün itibariyle cirolarının yüzde 3’ünün online alışverişten geldiğini ancak yeni yatırımlarıyla birlikte bu oranın yüzde 20’lere çıkmasını beklediklerini ifade ediyor.

Yalçın, bu konuda şunları anlatıyor: “Bir yıldır online satışımız var. Ancak artık onu farklı bir boyuta taşıyacağız. Sanal bir mağaza yaratacağız. Şu anda inşaat sektörünün kullandığı 3D uygulamalı inşaat projesi satışlarını perakende sektörüne uyarlayacağız.”

Özlem Bay Yılmaz-Ekonomist

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Praktiker yeni mağazalarıyla istihdamı katlayacak

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.