İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Ahmet Vefik Alp: Yeni Havalimanı şehircilik açısından yanlıştır

Ahmet Vefik Alp: Yeni Havalimanı şehircilik açısından yanlıştır

İstanbul Yeni Havalimanı’nın açılışına günler kala Mimar Prof. Dr. Ahmet Vefik Alp, projenin Havacılık açısından ciddi katkılar sağlayacağını dile getirerek, şehircilik açısından da ciddi zararlar getireceğini vurguladı. Alp, “Karar verici ben olsam, zorunlu olanlar dışında İstanbul’ a yeni projelere ve yeni nüfusa izin vermezdim. Aşırı büyüyen şehirler kanserli tümörler gibidir, hastalıklıdırlar” dedi.

İşte Mimar Prof. Dr. Ahmet Vefik Alp’in İstanbul Yeni Havalimanı ile ilgili görüşü:

“Istanbul’un güneyinde Marmara Denizi kıyıları Tekirdağ dan Darıca ya kadar betonlaşmıştır. Güneydeki bu yapılaşma önce D 100, daha sonra da TEM Otoyolu ile kuzey yönünde patlamıştır. Biz kentbilimcilerin en büyük kabusu ise İstanbul’un kuzey yönünde daha fazla genişleyerek son ciğerlerimiz Sarıyer ve Beykoz ormanlarını tehdit altına almasıdır. Bendeniz bu nedenle Istanbul 3. Boğaz geçişini güneyde Marmara denizi üzerinden ‘TransMar’ Pendik-Yeşilköy Yüzer Viadük’ Sistemi ile projelendirmiştim. Bu proje dünya basınında yer aldı ve bilimsel literatüre girdi. Aynı uzunlukta benzeri geçiş Hong Kong-Macau arasında yeni hizmete alındı.

İstanbul için korkulan gerçekleşmeye başladı ve karşı görüşlere rağmen milyonlarca ağaca kıyılıp YSS 3. Boğaz Köprüsü Boğaz ın en kuzeyine yapıldı, İstanbul ormanları %40 lardan % 30 lara geriledi. Tehlike yalnız 3. Köprü ve bunun uçlarına monte edilen Kuzey Marmara Otoyolu ile sınırlı kalmayacak, buraya gelecek muhtemel yapılaşmanın tahribatı daha büyük olacaktır. Yönetimler her ne kadar kuzeyde yapılaşmaya izin vermeyeceğini ileri sürseler de şimdiden o bölgede satılık arsa ve bina ilanları verilmeye başlanmıştır. Para ve oy toplamak için periodik olarak çeşitli adlar altında tekrarlanan imar afları da dikkate alınırsa Ülkemizde kaçak yapılaşmayı durdurmak neredeyse imkansızdır. Çarpık yapılaşma iktidarların yumuşak karnıdır

Şehircilik uzmanlarınca İstanbul Metropoliten Planı’nda Silivri bölgesine yerleştirilen 3. Havalimanının kuzeye, Karadeniz kıyısına taşınmasıyla korkular tavan yapmıştır Böylece, İstanbul’un ekosistemini dengeleyen son akciğerler ‘Kuzey Ormanları’ büyük bir tehdit altına girmiş ve İstanbul’a hormonlu ızdırap şehri ‘Ekümenopolis’ olma yolu açılmıştır.

İstanbul Yeni Havalimanı’ na hızlı toplu taşım ulaşmakta halen sorunludur. Havalimanı nın merkezler ile metro veya hızlı tren bağlantısı yoktur. Yanlış yer seçimi haricinde, İstanbul 3. Havalimanı kendi içinde doğru bir proje, başarılı bir ulaşım eseridir, Havacılık açısından Ülkemize ciddi katkıları olacağına inanıyorum. Uzak Doğu, Doğu ve Batı arasında bir transfer merkezi olacaktır. Ayrıca, Türkiye’ye itibar kazandıracaktır. Atatürk Havalimanının bir bölümü belli iç ve dış hatlarda ve özel havacılık alanında görevine devam etmelidir.

Yanlışların neticelerini önümüzdeki yıllarda görmeye başlayacağız. Nasıl bahçelerimizde yanıp sönen ağustos böcekleri yerlerini sivri sineklere bıraktılar, nasıl İstanbul’un ılıman iklimi yazın bunaltıcı ve rutubetli havaya dönüştüyse, nasıl bugün başımıza ceviz gibi dolu yağıyorsa, ileride de daha ciddi iklimsel sıkıntılar beklemek artık görünür bir olasılıktır. Bir de gündemde Kanal İstanbul ve onu kıyılarına inşa edilecek yeni şehirler vardır. Karar verici ben olsam, zorunlu olanlar dışında İstanbul’ a yeni projelere ve yeni nüfusa izin vermezdim. Aşırı büyüyen şehirler kanserli tümörler gibidir, hastalıklıdırlar.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Ahmet Vefik Alp: Yeni Havalimanı şehircilik açısından yanlıştır