Geçmişten bu yana iş hayatında ofisler bir sığınak olarak bilinirken gelişen teknoloji bu algıyı değiştirdi. Ofisler artık yalnızca birer durak. Uluslararası Veri Şirketi’nin (IDC), yaptığı araştırmaya göre; 2020 yılına kadar, işgücünün yaklaşık yüzde 70’i ofis dışında çalışacak. Bu süreçte geleneksel ofislerden çıkıp sanal ve hazır ofislere geçiş gerçekleşecek. Hazır ofis ve sanal ofis kullanımının son yıllardaki artışında bu rakamlar şaşırtıcı değil. Çünkü sanal ofis ve hazır ofisler iş hayatını kolaylaştırıyor. Tabii bu kolaylığa geçiş için hazır ofisinizin ihtiyaçlarınıza tam cevap vermesi gerekiyor.
Hazır ofis ve sanal ofis sektörünün dünyadaki kurucusu Servcorp’un Türkiye Direktörü Damla Özgönül, ofis seçiminde dikkat edilmesi gereken hususları değerlendirdi. Damla Özgönül; “Ofis seçiminde ilk kıstas şehir merkezinde, ulaşımı kolay, güvenli, modern ve seçkin bir konumda olması kolaylık sağlamanın yanında markanızın imajını da olumlu yönde etkileyecektir.” dedi.
Düzenli temizlik yapılan, şık ve modern bir tasarımla döşenen ferah bir ofisin, çalışma motivasyonunu artıracağına değinen Damla Özgönül, “Misafirlerinizi karşılayan, kargolarınızla ilgilenen, telefonlarınıza dilediğiniz gibi cevap veren veya aktaran resepsiyonist, sekretarya ve asistanlık desteğini özellikle incelemelisiniz. Örneğin yerel dili bilmeyen bir kişi size ulaşmak istediğinde, yabancı dil bilen bir sekretarya olması gerektiğini unutmayın.” açıklamasında bulundu.
İnternet ve telefon bağlantısının güvenli, hızlı ve sorunsuz olmasında ısrarcı olunması gerektiğini belirten Damla Özgönül, “İşinizi yaparken aniden kopan bir internet bağlantısı, ofis dışındayken size aktarılmayan bir telefon, ticari hayatınızda çok büyük kayıplar yaşamanıza neden olabilir. Tam bu noktada her an IT desteği alabiliyor olmanızda büyük fayda var. Uluslararası saat farkı ya da bitmeyen işler nedeni ile ofiste geçen gecelerinizde sorununuzun çözülmesi için sabahı beklemek istemezsiniz.” dedi.
Damla Özgönül, “Tüm bunlar kadar, bunların karşılığında imzalanacak olan sözleşmenin ödeme koşulları, sözleşme süresi, faturalarınızın şeffaflığı güven vermeli. Telefon faturanızda hangi numara ile kaç dakika görüştüğünüzü ve bunun ne kadara mâl olduğunu bilmeye hakkınız var.” şeklinde konuştu.
Hazır ofis kiralarken nelere dikkat etmeli?