İnşaat firmalarının ve emlak ofislerinin seri ilan sitelerine bağımlı olarak sürdürdüğü pazarlama şekilleri yeni dünya düzeninde yetersiz kalacağını öne süren Ekonomist Prof. Dr. Ahmet Yılmaz, inşaat firmalarının alternatif satış kanallarına yönelmesi gerektiğini ileri sürdü.
Salgın sürecinin getirdiği zorunlulukla gayrimenkul satış sektörü uzun zamandır yapmadığı bir şekilde teknoloji kullanımına ve dijital iletişim araçlarına yönelmeye başladığını belirten Prof. Yılmaz, ‘Bu girişimler her ne kadar etkili oluyormuş gibi görünse de seri ilan sitelerine bağımlılık devam edecek. İş yapış şekillerinin değişeceği yeni bir dünya düzenine girerken, alternatif pazarlama kanallarına yönelmek, Gayrimenkul satışlarının geleceğini olumlu etkileyecek’ dedi.
G-7 ülkelerindeki inşaat firmaları sadece odağındaki işleri yapıp, ürettikleri konutların satışı sürecini ‘alternatif pazarlama kanalları’ olan gayrimenkul ofisleri ile yürütmekte olduğunu ifade eden Yılmaz, ‘Türkiye’deki İnşaat firmaları ise hem konut üretip hem de kendileri satmak istemektedirler. Bunun için satış ofisleri kurup, personel istihdam edip, tanıtıma orantısızca para harcamaktadırlar. İnşaat firmaları bu klasik yöntemlerle hem zamanlarını hem paralarını ve en önemlisi enerjilerini boş yere harcıyorlar’ dedi.
Günümüzdeki emlak ofislerinin ilanı girip, brandayı asıp, müşterinin aramasını bekleme yönteminden daha fazla bir şey yapmadığını, İnşaat firmaları da işte bu yüzden emlak ofislerine yetki vermediğini ifade eden Yılmaz, ‘Ancak, alternatif pazarlama kanalları olan Gayrimenkul danışmanlık şirketleri ile çalışmanın inşaat firmalarına sonsuz faydaları var’ dedi.
İnşaat firmaları hem konut üretip hem satmaktan vazgeçmeli