Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS) sonuçlarına göre 2019 yılı sonu itibarıyla Türkiye’nin toplam nüfusu 83 milyon 154 bin 997 kişi iken 15-24 yaş grubundaki genç nüfus 12 milyon 955 bin 672 kişi oldu. Genç nüfus, toplam nüfusun %15,6’sını oluşturdu.
2000 yılından sonra doğan Z kuşağı hakkında bilgi veren Altın Emlak Genel Müdürü Mustafa Hakan Özelmacıklı “Bu nesil internet ve cep telefonu ile doğdular. Hane halkı bilişim teknolojileri kullanım araştırması sonuçlarına göre internet kullanım oranı, 16-24 yaş grubundaki genç nüfusta 2019 yılında %92,4 oldu” dedi.
Z kuşağının geleneksel olmayan öncelikleri olduğunu belirten Özelmacıklı “Bu kuşağın görsel algıları çok açık. Gayrimenkulleri sadece fiyat olarak incelemeyip çok yönlü olarak araştırıyorlar. Akıllı ve fonksiyonel evlere meraklı oldukları gibi hızlı bir şekilde yaşam alanlarını değiştirebiliyorlar. Yapılarda çevreye ve doğaya duyarlı tercihleri de ön planda” dedi.
Bu kuşağın sosyalleşme ve iletişim kaynağının internet olduğunu ifade eden Altın Emlak Genel Müdürü “Geçmiş kuşakların aksine Z kuşağı gayrimenkul tercihlerini internette aratıyor. Kampanya, indirimler ve fiyat araştırmalarını buradan takip ediyorlar. Gayrimenkul edinimlerinde kuşaklar arası yaşanan farklılıklar hem üreticileri hem de pazarlama faaliyetlerinde bulunan emlak işletmelerini yeni yöntemlere yöneltiyor. 360 derece sanal turlar, karar destek sistemleri ve dijital pazarlama ürünleri ön plana çıkıyor” dedi.
Z kuşağının gayrimenkul tercihi ne?