Pandeminin gölgesinde geçen bahar ayları, Türkiye’nin online alışveriş listesini değiştirdi. “Ne ararsan var!” sloganıyla binlerce ürünü tüketiciyle buluşturan nalburdayim.com’un verilerine göre, turizm sezonuna hazırlanan Ege ve Akdeniz’de banyo ürünleri, satışlarda zirveyi gördü. Marmara ise yine pandemi ile geçmesi beklenen uzun bir yaza hazırlanıyor. Balkon ve teraslarda değişim başladı. Marmara Bölgesi’nde tabure, oturma grubu, boya ve ekipmanları, yer ve duvar kaplama, dekorasyon öğesi olarak kullanılan palet çeşitleri ile saksı ve aksesuar ürünleri, satışlarda ilk sıraya yükseldi.
“Ne ararsan var” sloganıyla platformuna eklediği yeni ürünlerle herkesin hayatına dokunan nalburdayim.com, tüketici datasından elde ettiği verilerle online alışverişin fotoğrafını şekti. Buna göre, online alışverişte mayıs başından bu yana ısınan havanın ve yaklaşan turizm sezonunun etkisi hissediliyor. Satışlarda bölgesel farklılıklar göze çarpıyor. Turizm sezonuna hazırlanan Ege ve Akdeniz coğrafyasında otellerin bakım, onarım ve değişim faaliyetlerinin etkisiyle armatür, klozet, fayans ve duşakabin çeşitleri gibi banyo ürünleri, satışlarda açık ara önde gidiyor. Marmara ise yazı balkon ve teraslarda geçirmeye hazırlanıyor. Satışlarda tabure, oturma grubu, boya ve ekipmanları, yer ve duvar kaplama, dekorasyon öğesi olarak kullanılan palet çeşitleri ile saksı ve aksesuar ürünleri ilk sırada yer buluyor.
Pandemi döneminde online alışverişin perakendeden aldığı payın yüzde 65’e yükseldiğine, ev dekorasyonu ve tadilatı söz konusu olduğunda ağırlıklı olarak mağazalardan yapılan alışveriş aktivitesinin de giderek online platformlara doğru bir eğilim gösterdiğine değinen Neyzen Yapı Market ve nalburdayim.com Yönetim Kurulu Başkanı Ozan Bük, konuya ilişkin şu değerlendirmede bulundu:
“Pandemi dönemiyle birlikte yükselişini sürdüren online alışverişte en çok satılan ürünler, Türkiye’nin farklı bölgelerinin gündemlerine göre değişiklik gösteriyor. Ege ve Akdeniz coğrafyasında otellerin sezon hazırlıkları sürüyor. Bu kapsamda bakım, onarım, değişim gibi faaliyetlerin etkisiyle banyo ürünleri satışlarda ilk sıraya yükseldi. Armatürler, klozet, fayans çeşitleri, lavabo, duşakabin, seramik çeşitleri yok satıyor. Ürün seçiminde hijyen unsuru ön planda yer alırken, ağırlıklı olarak su ve enerji tasarrufu sağlayan yenilikçi ürünler tercih ediliyor. Marmara Bölgesi ise ısınan havaların etkisiyle yaşamını balkon ve terasa taşıma hazırlığında. Eskiyen, bakıma ihtiyacı olan balkon ve teraslar yenilenirken, bahçeler de yaz hazırlığı yaşanıyor. Marmara’da satışlarda tabure, oturma grubu, boya ve ekipmanları, yer ve duvar kaplama, dekorasyon öğesi olarak kullanılan palet çeşitleri ile saksı ve aksesuar ürünleri ilk sırada yer alıyor.
Türkiye genelinde ise en çok satılan ürünler arasında izolasyon ve yalıtım ürünlerinin zirveyi zorladığına dikkat çeken Ozan Bük, “Havaların ısınmasıyla birlikte başlayan tadilat sezonunun etkisiyle evlerin içi kadar dışı da yenileniyor. Evlerin içinde geçirilen zaman arttıkça bakım ve onarım faaliyetleri de o ölçüde artıyor. Evlerde yapılan tadilat faaliyetlerini kışa hazırlık olarak değerlendirebiliriz. Türkiye genelindeki satışlarda izolasyon ve yalıtım malzemelerinden sonra sırasıyla boya ve ekipmanları, dekorasyon ve banyo ürünleri geliyor. Türkiye, boyada renk tercihinde kum bejinden vazgeçmiyor. En çok satılan renk skalasında ilk sırada kum beji yer alıyor” diye belirtti.
Satışların illere göre dağılımı hakkında bilgi veren Ozan Bük, “Satışlarda yüzde 35 ile yine en büyük pay İstanbul’un. Onu yüzde 11 ile Ankara, yüzde 6 ile İzmir, yüzde 3 ile Bursa takip ediyor. Ardından Antalya geliyor. 313 kategoride, 532 markamızla sunduğumuz binlerce çeşit ürünümüzle Türkiye çapındaki satış ağımızı her geçen gün güçlendiriyoruz” diye sözlerine ekledi.
Bir bakışta Türkiye’nin en güzel yazlık bölgeleri