İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Karavan ürünlerine ilgi artıyor

Pandeminin de etkisiyle kalabalıktan uzak olma isteği, doğada vakit geçirme trendi karavan yolculuklarına olan ilgiyi artırdı. Verilere göre yaklaşık 5 kat artışın görüldüğü tenteler, karavan malzemeleri arasında en çok talebi artan ürünler oldu.

Pandemi dönemiyle birlikte değişen tatil tercihleri, tatil alışverişlerinde de farklılık yaşanmasına yol açtı. Kalabalıktan uzak, doğayla iç içe tatil yapmak isteyenlerin son dönemdeki gözdesi karavanlar oldu. Bunu takiben karavanda ihtiyaç duyulabilecek ürün gruplarındaki satışlarda artış yaşandı. Veriler, karavanla seyahati tercih eden kullanıcıların ihtiyaç ve taleplerini ortaya koydu.

3 kat artış yaşandı

2021’in ilk 6 aylık verilerine göre karavanla seyahat ederken güneş, yağmur gibi doğal etkilerden korunmak için kullanılan tentelerde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yaklaşık 3 kat artış görüldü. 2021 haziran ayında ise geçtiğimiz yılın haziran ayına oranla yaklaşık 5 kat artış yaşandı.

Verilere göre karavanlarda sık kullanılan ürünlerden karavan tepe klimalarında yılın ilk 6 ayında geçen seneye kıyasla yüzde 75’lik artış oldu. Karavan seyahatlerinde yeme-içme ihtiyaçları için tercih edilen set üstü ocaklarda yaklaşık 3,5 katlık, mangallarda ise yüzde 50’lik artış yaşandı. Kamp masalarında ise yüzde 60’lık artış oldu.

Karavanlarıyla şehir merkezinden uzakta bir rota çizenler, gittikleri yerlerde eğlenceli vakit geçirmek için projeksiyon perdelerine ve bluetooth hoparlörlere de ilgi gösterdi. Bu ilgi, satışlara 2021’in ilk 6 ayında geçtiğimiz yıla göre kıyasla, projeksiyon perdelerinde yüzde 79, bluetooth hoparlörlerde yüzde 50’lik bir artış olarak yansıdı.

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Nişantaşı Koru hasılat şampiyonu oldu