İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Konya Barış Caddesi Tramvay Hattı’na 705 milyon lira

Konya Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığı, Barış Caddesi Tramvay Hattı Projesi için ÇED Raporu’nu kamuoyuna açıkladı.

Konya Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığı tarafından koordine edilen Barış Caddesi Tramvay Hattı Projesi’nin maliyeti 705 milyon lira olacak. Ana hat inşaat işlemlerine 430 milyon lira, cer sistemleri işlerine 270 milyon lira, tramvay araçları revizyon ve bakımlarına da 5 milyon lira harcanacak.

Nostaljik hava katacak

Projede kullanılmak üzere yeni tramvay aracı alınmayacağı için eski dönemlerde ilde kullanılmakta olan araçlar revize edilerek bakım işlemleri tamamlandıktan sonra kullanıma sunulacak. Böylelikle şehirde hem nostalji havası oluşturulacak hem de eski araçlar modernize edilerek kullanılacak.

Nerelerden geçecek?

Proje Konya’da Selçuklu İlçesi, Hadimi Cad. Demirhan Cad. Gaziveren Cad. Uluyayla Cad. Güzeldere Cad. Barış Cad. Beyhekim Cad. ve Fırat Cad. güzergahını kullanacak. Hattın ilk uzunluğu 18,25 km olacak ama nihai olarak 26 km.’ye ulaşacak.

Kuzeyle güneyi birbirine bağlayacak

Barış Caddesi Tramvay Hattı şehrin batısında oluşan yeni yapılaşmanın kentin kuzey-güney yönlü ulaşım imkanı ile kent merkezine bağlamak amacıyla oluşturuldu. Bu hat için öngörülen güzergâh; Çevre yolu-Hadimi Caddesi kesişiminden başlayarak Hadimi Caddesi’ni takip ederek Demirhan Caddesi’ne ulaşacak.

Demirhan Caddesi üzerinde devam eden hat sırasıyla Gaziveren Caddesi, Uluyayla Caddesi, Güzeldere Caddesi, Barış Caddesi üzerinde Stadyum, Elitkent Konutları gibi önemli noktalarda istasyonlar yapılacak. Daha sonra tramvay hattı Beyhekim Caddesi üzerinden devam ederek Konya Sağlık Bilimleri Üniversitesi ve Konya Eğitim ve Araştırma Hastanesi istasyonları gibi sağlık hizmetlerinin verildiği hastanelere ulaşım sağlayacak. Son olarak Fırat Caddesi üzerinden Depo Sahasında son bulacak. Projelendirme itibariyle istasyon isimleri belirlenmemiş olup hat güzergâhında toplam 23 istasyon bulunacak.

İstasyonların uzunluğu 70 metre

23 istasyon için planlanan peron uzunlukları 70 m olarak belirlendi. Hattın yapı tipi hemzemin olacak. Yeraltı ulaşımı, viyadük yapımı gibi durumlar söz konusu olmayacak. 1 nolu başlangıç istasyonu olan Çevre Yolu-Hadimi Caddesi kesişimin noktasından ring yapacak olan tramvay araçları Hadimi Caddesi ortasında ilerleyecek.

İstasyonlar arası en yakın mesafe 9 ve 10 nolu istasyonlar arası 557 metre, en uzak mesafe ise 6 ve 7 nolu istasyonlar arası 1.199 metre olacak. Araçların sefer süresi 40,56 dk, ring dahil tam tur süresi ise 84,12 dk olacak. Tek araçta taşınacak maksimum yolcu sayısı 331 kişi olacak. 2026’da hizmete girmesi hedeflenen tramvayda 10 yıllık periyotlar dahilinde ve açılış yılında zirve saatte tek yönde 9.242 yolcu taşınacak. Ana plan hedef yılı olan 2030’da 10.013 yolcuya; 2050 yılında ise 14.064 yolcuya ulaşılacak.

Projenin kapasitesi

Projelendirilen Barış Caddesi Tramvay Hattı güzergâh üzerindeki trafik yükünü azaltmayı amaçlamakla birlikte işletme hatlarının 15,68 km bir gidiş bir de dönüş olmak üzere çift hat, 2,57 km tek hat, 0,45 km yarma/U kesit, 0,18 km yarma/istinad duvarı şeklinde toplam uzunluğu 18,25 km olarak planlandı.

Kapladığı alan

Güzergâh çevresinde, okul, resmi kurum, sağlık kuruluşları, spor kompleksleri ve ticari faaliyet gösteren kullanımların yoğunluğu dikkat çekmektedir. İstasyonlar bu tür alanlar ve mevcut durumda yoğun olarak kullanılan otobüs durakları ile uyumlu olarak tespit edilmiş ve yeni gelişen fonksiyonlar ile de entegreli olacak şekilde belirlenmiştir.

Peronlar:

Uzunluk x Genişlik x Adet
6,4 m x 89 m x 3 adet = 1.708,8 m²
12,55 m x 89 m x 11 adet = 12.286,45 m²
6,4 m x 178 m x 8 adet = 9.113,6 m²
20 m x 89 m x 1 adet = 1.780 m²-

Tramvay Hattı:

15.680 m x 0,9 m = 14.112 m²
2.570 m x 0,9 m = 2.313 m²
450 m x 5 m = 2.250 m²
180 m x 2 m = 360 m²

Toplam Alan: Peronlar + Tramvay Hattı
Toplam Alan: 24.888,85 m² + 19.035 m² = 43.923,85 m²

Emlaknews.com.tr

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

SGK’nın binaları, arsaları haraç mezat satılacak

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.