İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Nurdağı ile Dulkadiroğlu arasındaki demiryolu iki hatta çıkarılıyor

TCDD, Gaziantep’in Nurdağı ilçesi ile Kahramanmaraş’ın Türkoğlu ve Dulkadiroğlu ilçeleri arasındaki hattı ikiye çıkarmak için 48 km 780 metre uzunluğunda demiryolu hattı inşa edecek.

TCDD, Gaziantep’in Nurdağı ilçesi ile Kahramanmaraş’ın Türkoğlu ve Dulkadiroğlu ilçeleri arasında ulaşımı kolaylaştırmak ve çeşitlendirmek üzere 48 km 780 metre uzunluğunda demiryolu hattı inşa edecek. Projenin maliyeti 4 milyar 767 milyon 94 bin 76 TL olarak hesaplandı.

İki ili ve üç ilçeyi kapsayan hat, “Nurdağı-Kahramanmaraş Demiryolu Projesi” olarak adlandırıldı. Mevcutta bulunan tek hat, bu proje ile çift hat haline getirilerek bölgede ulaşımı hızlı ve güvenilir bir biçimde sağlayacak. Proje; Nurdağı’ndan başlayarak Türkoğlu’na gelecek ve oradan da Kahramanmaraş’ın merkez ilçelerinden Dulkadiroğlu’na geçerek son bulacak.

48+780 km uzunluğundaki hattın Km: 0+000 – 7+100 arası Gaziantep Nurdağı ilçesi sınırları içinde, Km: 7+100 – 31+750 arası Kahramanmaraş Türkoğlu ilçesi sınırları içinde ve geri kalan Km: 31+750 – 48+780 arasıda Kahramanmaraş Dulkadiroğlu ilçesi sınırlarında yer alacak.

Proje hattı üzerinde;

3 istasyon (2 mevcut, 1 planlanan)
8 köprü,
15 üstgeçit,
20 altgeçit,
104 hidrolik amaçlı menfez,

yapılması planlanıyor.

Projenin çevresel etki değerlendirme çalışmalarında olası güzergâh değişikliği göz önünde bulundurularak, güzergâh ekseninin 1 km sağından ve solundan olmak üzere toplamda 2 km’lik koridor, ÇED İnceleme Alanı belirlendi. Söz konusu demiryolu projesinin, ÇED süreci ve uygulama projelerinin tamamlanmasına müteakip, 2 yıllık inşaat sürecinin ardından işletmeye alınması planlanıyor. Bu çalışmalar sırasında 2 şantiye tesisi kurulacak olup toplam 100 personelin istihdam edilecek.

Proje gereği kullanılacak trenler yolcu ve yük treni olacak. Nurdağı-Kahramanmaraş hattı için tasarım hızı idare tarafından yolcu katarları için 200 km/saat, yük katarları için ise 70 km/saat olarak belirlendi.

Emlaknews.com.tr

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Emlak Konut’un Antalya’daki arsasına 1.429 konut yapılacak

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.