İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Akdeniz Sahil Yolu’na 64 km’lik destek geliyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü, Akdeniz Sahil Yolu'nun bir parçası olan ve Antalya’nın Finike-Demre-Kaş-Kalkan ilçeleri arasında yapılacak olan karayolu projesine start verdi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü’ne bağlı 13. Bölge Müdürlüğü, Antalya’nın Finike-Demre-Kaş-Kalkan ilçelerini kapsayan ve yatırım değeri 2 milyar 165 milyon 698 bin 77 TL olarak hesaplanan devlet yolu projesine başlıyor. Akdeniz Sahil Yolu’nun bir parçası olan Finike-Demre-Kaş-Kalkan Yolu; Antalya, Muğla ve Mersin arasında konforlu ve güvenli bir ulaşım imkanı sağlayacak. İnşaat aşamasının ise yaklaşık 4 yılda sürmesi öngörülüyor.

Bölge kazanacak

Söz konusu proje bölgedeki mevcut olan yoldan tamamen farklı bir güzergâhta ve standartları daha yüksek olacak şekilde planlandı. Yeni yolla birlikte mevcuttaki Finike – Demre-Kaş arasında ulaşımı sağlayan ve tırmanma şeritleri ile dolu olan 2×1 genişlikteki yol bertaraf edilecek. Finike ile Demre’ye çevre yolu gibi hizmet verecek ve kent içi trafiğini rahatlatacak.

Böylece;

• Transit olarak ve güvenli bir şekilde Akdeniz Sahil Yolu’nun tamamlanması,
• Mevcut yolun trafik yükünü hafifletmek suretiyle; olası kazaların önüne geçilerek can ve mal kaybının önüne geçilmesi,
• Erişim ve ulaşım kolaylığı sağlanması ile bölgeye ticari faaliyet, ekonomik, sosyal ve kültürel açıdan canlılık kazandırılması,
• Devletçe sağlanan eğitim, sağlık ve haberleşme gibi kamu hizmetlerinden bölgenin daha etkin ve yaygın biçimde faydalanması,
• Bölge turizminin gelişmesine katkıda bulunulması sağlanacak.

3 kısımdan oluşuyor

Üç kısım halinde projelendirilen yol, 64+164,52 km uzunluğunda olacak. Söz konusu Finike-Demre-Kaş-Kalkan Devlet Yolu, 15+000 ile 88+900 km arasını kapsayacak. Proje kapsamında güzergahın dağılımı şöyle olacak:

Finike-Demre arası; Km 15+000 – 38+120 arası ( 23+120 km)
Demre-Kaş arası; Km 36+300 – 48+644,52 arası (12+344,52 km)
Kaş-Kalkan arası; Km 60+200 – 88+900 arası (28+700 km).

Proje güzergahının Finike İlçesi sınırlarında kalan kesiminde, Finike Belediyesi tarafından sürdürülen “Nazım İmar Planı” ve “Uygulama İmar Planı” çalışmaları nedeniyle proje güzergahının Km: 0+000-15+000 arası ÇED Raporu kapsamından çıkartıldı. Projenin ÇED Raporuna konu olan kesimi 15+000 ile 88+900 km arası olarak kaldı.

Güzergahın onaylı olması ve projelendirme sürecinin tamamlanmasından ötürü çıkartılan 15 km’lik kısımdan kaynaklı km düzeltmesi yapılamadı. Bundan dolayı projenin başlangıç km’si 15+000 olarak kabul edildi.

Hangi sanat yapılarına yer verilecek?

Onaylı güzergahın Km 0-15+000’lik kısmında 4 adet köprü ve 1 adet tünel bulunuyor. Proje güzergahında da toplam 21 menfez, 11 köprü-viyadük, 6 tünel, 1 aç-kapa tünel, 4 altgeçit, 1 üstgeçit ve 8 tarımsal amaçlı altgeçit sanat yapısı inşa edilecek.

3 şantiye kurulacak

Projenin inşaatı sırasında 3 geçici şantiye kurulacak. Her bir şantiyede 75 kişi çalışacak. Finike-Demre-Kaş-Kalkan Devlet Yolu Projesi kapsamında, yol ekseni merkez olmak üzere sağından 1.000 m ve solundan 1.000 m olmak üzere toplam 2.000 m koridor, inceleme alanı olarak belirlenecek.

Proje güzergahı 2 gidiş ve 2 geliş olmak üzere toplam 4 şeritli olarak planlandı. Şehir geçişi gibi hız düşürülmesi gerekmeyen kesimlerde proje hızı 120 km/saate göre tasarlandı. R=500’lük kurplarda da spiral uygulaması yapılarak hızın 110 km/saat olması sağlandı.

Emlaknews.com.tr

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

İşyerlerinde acil durum planı nasıl olmalı?

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.