Ankara Büyükşehir Belediyesi M5 Hattı Kızılay-Dikmen Raylı Sistem Hattı ve Kuğulu Park-Atakule-Turan Güneş Arası Finüküler Hattı için kolları sıvadı. Kurum, Ankara Metropoliten Alanı Entegre Kentsel Ulaşım Planı çerçevesinde belirlenen yaklaşık 13 km ve 10 İstasyondan oluşan M5 Hattı Kızılay-Dikmen Raylı Sistem Hattı ile 3 km 3 istasyondan oluşan Kızılay-Kuğulu Park-Atakule-Turan Güneş Arası Füniküler Hattı’na 9 milyar 709 milyon 500 bin liralık bir yatırım miktarı ayırdı.
Ankara Çankaya sınırları içerisinde yer alan metro ve füniküler hatları, raylı toplu taşıma ağının geliştirilmesine duyulan ihtiyaç üzerine geliştirildi. Ulaşım Ana Planı öngörülerinde yer alan Dikmen Hattı’nın, kentin kuzey yönünde işletilen Keçiören Hattı’nın Kızılay İstasyonu’ndan başlayarak kentin güneyinde yer alan Dikmen’e uzatılması ile de kuzey-güney aksında kesintisiz ulaşımın sağlanması amaçlandı. Bu aksın aynı zamanda Kızılay üzerinden yapılan aktarmayı ortadan kaldırması da öngörüldü.
Bunlara ek olarak güzergahtaki Esat, Tunalı ve Ayrancı bağlantısı ise semtler arası bağlantıyı güçlendirerek sosyoekonomik kalkınmayı hızlandıracak. Kuğulu Park bölgesinde metro hattı ile entegre olacak şekilde, yüksek eğimin bulunduğu Atakule ve Turan Güneş’e bağlantıyı sağlayacak füniküler hattı ile ulaşım sağlanacak. Alternatif güzergahlar değerlendirilerek ve yapım maliyeti göz önüne alınarak istasyonlara ulaşımı sağlayacak en uygun güzergahlar seçildi.
Projenin inşaat aşamasında M5 Metro Hattı inşası sırasında 1000 kişi, F1 Fünikler Hattı’nın inşası sırasında da 250 kişi çalışacak. Projenin işletme aşamasında ise M5 Metro Hattı’nda 300 kişi, F1 Füniküler 100 kişinin çalışacak. Projenin inşaat aşamasında personel iki vardiya halinde günde toplam 16 saat, ayda 26 gün ve yılda 12 ay çalışılacak. Her iki projenin arazi hazırlık, inşaat ve deneme çalışmalarının tamamlanmasına müteakiben 5 yıl içerisinde hatlar devreye alınacak.
Projenin bulunduğu bölgede ulaşım açısından karayolu bulunmasına rağmen trafik akışının yoğunluğunu azaltmak için yeni karayolu açmak çok yüksek istimlak giderine neden oluyor. Buna ilaveten yerleşimlerin çok eski olmasından dolayı yeni bir alanın açılması da imkansız bir halde bulunuyor. Proje ile bölgedeki araç sayısı azalacak ve çok fazla miktarda yolcunun ulaşımı sağlanacak.
Hatların işletmeye geçmesi ile birlikte M5 Metro Hattı maksimum yolcu kapasitesi 65.000 yolcu/saat/yön olurken seferler 90 saniyede bir gerçekleşecek. FI Füniküler Hattı’nda ise maksimum yolcu kapasitesi 3.500 yolcu/saat/yöne çıkarken minimum sefer sıklığı 360 saniye olarak öngörüldü.
Emlaknews.com.tr
Çankırı Ilgaz Gölparkı 105 dönüme yayılacak