İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Sivas’ta Kangal ile Gürün arasına 65 km yol yapılacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Karayolları 16. Bölge Müdürlüğü Sivas’ta Gürün ve Kangal ilçe sınırları içerisinde 65,443 km uzunluğunda devlet yolu yapacak.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Karayolları 16. Bölge Müdürlüğü Sivas’ta Gürün ve Kangal ilçe sınırları içerisinde 65,443 km uzunluğunda devlet yolu yapacak. Yol; Ulaş-Kangal ayrımından başlayarak Konakpınar-Gürün Devlet Yolu Projesi olarak devam edecek. Projenin yapım maliyeti 1 milyar lira olarak hesaplandı. Projenin arazi hazırlığı ve inşaat sürecinin yaklaşık 2 yıl süreceği öngörüldü.

65,443 Km’lik güzergahın yaklaşık olarak 21 Km’lik kısmı Kangal İlçe sınırlarından, 44,443 Km’lik kısmı ise Gürün İlçe sınırlarından geçecek.

Proje güzergâhı, Kangal İlçesi Halep Köprüsü mevkiinde D260-Sivas-Malatya yolu Kangal- Ulaş yol ayrımında başlayıp, Gürün ilçesi Mezarlık mevkiinde D300-Kayseri-Sivas yoluna bağlanarak son bulacak.

Planlanan güzergâhın başlangıç ve bitiş noktalarına tekabül eden ve mevcutta ulaşımın sağlandığı D850 devlet yolu 2×1 şeritli, araçların ortalama 75-80 km/saat hız ile gidebildiği bir yoldur. Yapılması planlanan yol ile güzergâhın geçtiği yerleşim birimlerindeki taşıtların oluşturduğu trafik yoğunluğu hafifletilerek, sürücülere daha konforlu ulaşım sağlanması, mevcut yolun standartlarının artırılması ve zaman kaybının azaltılması amaçlanıyor.

2×2 şeritli olacak

Yapılması planlanan yol, KGM tarafından 65,443 Km bölünmüş yol olarak tasarlanmış olup 2×2 şeritli, araçların ortalama 110 km/saat hız ile gidebileceği bir güzergâh olacak. Yolun platform genişliği 25 metre olup, saatte 110 km hız yapmaya elverişli olacak.

Km: 36+930 ile Km: 49+100 arasında 5 kavşak ile 21 menfez, Km: 49+100 ile Km: 65+443,42 arasında da 4 kavşak ile 19 menfez yer alacak.

Güzergahta 27 Haziran 2022 tarihinde yer görme çalışması yapılarak herhangi bir inşaat faaliyetine başlanmadığı gözlendi.

Yol ekseni merkez olmak üzere güzergahın sağından ve solundan 1.000 m olmak üzere toplam 2.000 m’lik koridor “ÇED İnceleme Koridoru” olarak belirlendi.

Emlaknews.com.tr

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

İBB, Sultangazi’deki Gazi Mahallesi’ne 488 konut yapacak

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.