İstanbul 10°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Nurdağı ile Kahramanmaraş arasındaki raylar çift yönlü olacak

TCDD, TCDD Genel Müdürlüğü 4 milyar 767 milyon 94 bin 76 TL’lik bir bütçe ile Nurdağı ile Kahramanmaraş arasındaki hattı çift yöne çıkarıyor. Yeni proje 44+600 km hesaplandı.

Gaziantep’in Nurdağı İlçesi ile Kahramanmaraş İli Dulkadiroğlu İlçesi arasında yer alan tek hatlı bir demiryolu, çift hat haline getirilerek bölgedeki ulaşımın hızlı ve güvenilir hale getirilmesi hedefleniyor. Projede kullanılacak trenler yolcu ve yük treni olurken hattın tasarım hızı idare tarafından yolcu katarları için 200 km/saat, yük katarları için ise 70 km/saat olarak belirlendi.

TCDD Genel Müdürlüğü, çift yöne çıkaracağı Nurdağı- Kahramanmaraş Demiryolu güzergâhını olarak Gaziantep İli, Nurdağı İlçesi ile Kahramanmaraş İli, Türkoğlu İlçesi ve Dulkadiroğlu İlçesi’ni belirledi. Proje çalışmaları TCDD Genel Müdürlüğü etüt-proje işlemlerini ihale ederken Nurdağı-Kahramanmaraş Demiryolunun toplam uzunluğu 44+600 km olarak planlandı.

Bu demiryolu hattının;

Km: 00+00 – 7+100 arası Gaziantep İli, Nurdağı İlçesi (Yaklaşık 7,100 km),
Km: 7+100 – 31+750 arası Kahramanmaraş İli Türkoğlu İlçesi (Yaklaşık 24,650 km)
Km: 31+750 – 44+600 arası Kahramanmaraş İli Dulkadiroğlu İlçesi (Yaklaşık 12.760 km)

sınırlarında yer alacak.

Mevcut demiryolu hattını çift hatta çıkarma amacını taşıyan Nurdağ-Kahramanmaraş Demiryolu Projesi 25.08.2023 tarih ve 80376 sayılı Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü yazısı ile de belirtilen Kahramanmaraş Havalimanı genişleme bölgesinde yer alıyor.

Proje kapsamında Kahramanmaraş Havalimanı genişleme bölgesine gelmeden km: 44+600’a kadar çift hat olarak uygulanması ve devamında km: 44+600-49+500 arasındaki kesimde ise mevcut demiryolu hattının muhafaza edilerek demiryolu mülkiyet sınırları dışına çıkmadan rehabilitasyonu yapılacak.

Nurdağı – Kahramanmaraş Demiryolu Projesi kapsamında sanat yapısı olarak; 3 istasyon, 7 köprü 18 altgeçit, 13 üstgeçit ve 94 menfez yapılması öngörüldü.

Gaziantep-Karkamış tren güzergâhı, Malatya-Malatya Şehir tren güzergâhı, Narlı Gaziantep tren güzergâhı, Köprüağzı-Kahramanmaraş tren güzergâhı yapılması planlanan Nurdağı – Kahramanmaraş Demiryolu projesi çevresinde bulunan demiryolu hatları olarak öne çıkıyor.

Projelerden sonra inşaat 2 yıl sürecek

Söz konusu demiryolu projesinin, ÇED süreci ve uygulama projelerinin tamamlanmasına müteakip, 2 yıllık inşaat sürecinin ardından işletmeye alınması planlandı.

Emlaknews.com.tr

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Enpara, kendi başına banka oldu