Karayolları Genel Müdürlüğü İzmir’de pik saatlerde yaşanan trafiğe çare üretmek üzere 5 milyar 283 milyon 49 bin 294 TL maliyetle 41 km.lik çevre otoyolu yaptırıyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü’nün yapacağı proje “İzmir Kuzey-Doğu Çevre Otoyolu” ismini taşıyor.
Planlanan İzmir Kuzey-Doğu Çevre Otoyolu’nun birinci önceliği mevcut çevre yolu üzerindeki trafiğe alternatif bir cazibe yaratacak.
Yapılan planlama ile hattın yerleşim yerlerine ait imar sınırlarına girmeyecek kadar şehrin dışından, ancak yerel trafik tarafından tercih edilme sebebi olacak kadar da şehre yakın olmasına dikkat edilecek.
İlçe bağlantılarını sağlamak amacıyla yaklaşık 41 km uzunluğundaki güzergâh üzerinde, dört adedi otoyol-otoyol ve otoyol-devlet yolu bağlantısı olmak üzere toplamda 11 adet kavşak yer alacak.
Çevre Otoyolu’nun güzergahı Menemen, Çiğli, Karşıyaka, Bayraklı, Bornova, Kemalpaşa ve Buca ilçelerindeki Gazi, Kemal Atatürk, Cumhuriyet, Zübeyde Hanım, Latife Hanım, Sancaklı, Doğançay, Laka, Atatürk, İnönü, Erzene, Çiçekli, Evka 3, Naldöken, Yakaköy, Kavaklıdere, Yeşilçam, Kemalpaşa, Gürpınar, Egemenlik, Gökdere, Kızılüzüm ve 29 Ekim Mahallelerinden geçecek.
Proje hattı Menemen-Çandarlı Otoyolu’nun Koyundere kesiminden ayrılarak başlayarak (Km:0+000) olup mevcut Buca Kavşağına bağlanacak ve son (Km:40+823) bulacak.
Proje güzergahı Menemen-Çandarlı Otoyolu’nun Koyundere kesiminden ayrılarak, Menemen ve Çiğli’nin doğusundaki dağlık kesimden güney istikametinde geçerek doğuya yönelecek. Bu kesimde de Bayraklı ve Karşıyaka’nın kuzeyinden doğu istikametinde geçen proje hattı, geçmiş yıllarda projesi tamamlanan Bornova Çevre Yolu hattına oturarak Evka-4 Mahallesinin altından tünelle geçecek.
Bu kesimin devamında Homeros Vadisi’ni ve Manisa Yolu’nu keserek Bornova’nın etrafından dolaşan proje güzergahı, Ambarlar kesimine ulaşarak İzmir-Ankara Devlet Yolu ile İzmir-İstanbul Otoyolu ile kesişecek.
Bu noktadan itibaren sanayi sitelerinin doğusundaki dağlık kesimi kullanarak güney istikametinde ilerleyen güzergâh, proje sonunda mevcut Buca Kavşağına bağlanarak sona erecek.
Proje güzergâhı toplam uzunluğu yaklaşık 40,823 kilometre olup 3 şerit gidiş – 3 şerit geliş olacak şekilde (2 x 3) ve platform genişliği toplam 37,5 metre olacak şekilde tasarlandı. Proje hızı otoyol standardı olarak 120 km/saat olarak belirlendi. Proje hızı tüm güzergâh boyunca hem yatay hem de düşey olarak korunarak projelendirme yapıldı.
Projenin inşaat aşamasında toplam 150 personelin istihdam edilecek. Proje kapsamında 2 şantiye sahası kurulması öngörülmekte olup her bir şantiye sahasında 75 personel bulunacak.
40,823 km uzunluğundaki otoyol güzergahında;
• 13 adet Viyadük,
• 12 adet Tünel,
• 1 adet Aç-Kapa Tünel,
• 11 adet Kavşak,
• 32 adet Menfez,
• 6 adet Duvar,
• 1 adet Servis Alanı ve Park Alanı
bulunacak.
İzmir il sınırları içerisinde yer alan güzergahın;
Km 0+000 – Km 1+600 (1,6 km) si İzmir İli, Menemen İlçe sınırlarında,
Km 1+600 – Km 7+400 (5,8 km) si İzmir İli, Çiğli İlçe sınırlarında,
Km 7+400 – Km 13+800 (6,4 km) si İzmir İli, Karşıyaka İlçe sınırlarında,
Km 13+800 – Km 14+200 (0,4 km) si İzmir İli, Bayraklı İlçe sınırlarında,
Km 14+200 – Km 28+400 (14,2 km) si İzmir İli, Bornova İlçe sınırlarında,
Km 28+400 – Km 29+100 (0,7 km) si İzmir İli, Kemalpaşa İlçe sınırlarında,
Km 29+100 – Km 40+000 (10,9 km) si İzmir İli, Bornova İlçe sınırlarında,
Km 40+000 – Km 40+853 (0,853 km) si İzmir İli, Buca İlçe sınırlarında
yer alacak.
Emlaknews.com.tr
TSE İzmir Konak’taki bina ve otoparkını satacak