Cushman & Wakefield, ikincisini yayınladığı ''İstanbul Alışveriş Caddeleri'' raporunda; İstiklal Caddesi, Nişantaşı bölgesi ve Bağdat Caddesi olmak üzere İstanbul'un 3 ana alışveriş caddesini inceledi. Raporun çarpıcı sonuçları arasında, 2013 yılındaki %5’lik boşluk oranının bu yıl %10’a yükseldiği ve sektörde kentsel yenilemelerin önemli yansımaları olduğunu yer aldı.
Araştırmaya göre, İstiklal Caddesi hazır giyim ve yeme-içme markaları için çekiciliğini koruyor. Caddede, yeni kiralama oranında %60'lık artış görülürken ve boşluk oranının %11'den %9’a düştüğü belirtiliyor. Bu durum, tek cadde üzerinde birden çok mağaza açması ile amiral mağaza ve konsept mağaza açma eğiliminde de artış görüldüğü anlamına geliyor.
Vali Konağı, Rumeli, Teşvikiye ve Abdi İpekçi caddelerinden oluşan Nişantaşı'nda hem yerel hem uluslararası 70 lüks marka konumlanıyor. Araştırmaya göre son 1 yılda 49 işlemin gerçekleştiği Nişantaşı'nda, yeni kiralama işlemlerinin sayı bazında %80'i, mağazalaşmamış yerel markaların yeni girişleri şeklinde gerçekleşti. Buna karşılık alan bazında %50’si Abdi İpekçi’de yeni markalarla ve yer değişimleriyle gerçekleşti. Nişantaşı'nda boşluk oranı 1 yılda %4’ten 5’e çıktı.
Bağdat Caddesi'nde ise son 1 yılda 49 adet marka Bağdat Caddesi’nden çıktı. Buna gerekçe olarak ise kentsel yenileme ve istenilen kira bedelleri ile piyasa seviyesi arasında büyük farklar oluşması gösterildi. Araştırmaya göre, Anadolu yakasında üst sınıflara hitap eden AVM’lerin ve AVM projelerinin çoğalmasıyla lüks markaların Cadde'den çıkış eğilimi 2015’de daha belirginleşti. Caddede geçen yıl %9 olan doluluk oranı % 14’e çıktı.
Alışverişin kalbi yine İstiklal’de atıyor