Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından Mersin İli’nin, Erdemli ve Silifke İlçelerini kapsayan yaklaşık 52 km (bağlantı yolları dâhil) uzunluğundaki Çeşmeli-Erdemli-Silifke-Taşucu Otoyol Projesi’nin uygulama bütçesini 2015yılında yürürlüğe koydu. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na sunulan yeni bir ÇED Raporu ile projenin Çeşmeli-Kızkazlesi Kesimi’ne yapılacak yeni sanat yapıları için 1 milyar 161 milyon 725 bin 579 euro’luk ek bütçe tahsis etti.
Söz konusu olan Çeşmeli-Kızkalesi Kesimi, mevcut Mersin-Adana-Gaziantep Otoyolu’nun Çeşmeli Kavşağı mevkiinden başlayarak Erdemli ve Kızkalesi yerleşimlerinin kuzeyinde, D400 (Mersin-Antalya) Devlet Yoluna paralel olarak ilerlemekte ve Kızkalesi Kavşağı ile D400 (Mersin-Antalya) Devlet Yoluna bağlanarak son buluyor.
Çeşmeli-Kızkalesi Kesimi Yap-İşlet-Devret Modeli ile Yapılması, İşletilmesi ve Devri İşi’nin ihalesi 23.09.2021 tarihinde yapıldı. İşe ait Uygulama Sözleşmesi 22.12.2021 tarihinde imzalandı.
Otoyol Projesinin Çeşmeli-Kızkalesi Kesimi’nin 2+000 m ile 39+429.614 metreleri arasında bazı viyadük, köprü, tünel gibi sanat yapılarının ilavesi gündeme geldi. İlave sanat yapıları ile asfalt ve mekanik plent tesislerinin kurulması gerekti. Bu bölgeye 5 viyadük, 7 köprü, 7 tünel, 2 hizmet tesisi ve 1 üst geçit projelendirildi.
Otoyol projesinde yaklaşık toplam 1500 kişilik personel görev alacak ve üç vardiya halinde çalışılacak.
Emlaknews.com.tr
İBB’nin Üsküdar-Kadıköy-Maltepe Tramvay Hattı için somut adım!