Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü Ulaşım Planlama ve Raylı Sistem Dairesi, M2 Çayyolu-M3 Sincan Bağlantı Hattı Projesi için 9 milyar 624 milyon 390 bin liralık bir bütçe ayırdı.
Ankara’da raylı toplu taşıma ağının geliştirilmesine duyulan ihtiyaç üzerine, Ankara Kentsel Ulaşım Ana Planında (2015 yılı hedefi) yer alan 2002 yılında ihale edilip 2014 yılında işletmeye açılan M2 Kızılay-Çayyolu hattının kentin batı aksında yer alan Yaşamkent ve Bağlıca’ya uzatılması projesi yapılmaktadır.
M2 Çayyolu-M3 Sincan Bağlantı projesi de Koru-Bağlıca hattında son istasyon olan Bağlıca istasyonundan mevcut M3 Sincan hattına bağlantı yaparak şehrin merkezine gelmeden semtler arası bağlantıyı sağlayacak, Kızılay’ın yoğunluğunu azaltarak yolcuya hem konfor hem de zaman kazandıracaktır. Söz konusu proje aynı zamanda Başkentray (TCDD Banliyö) ve Hızlı Tren İstasyonu olan Eryaman YHT ile de bağlantı sağlayacaktır. Bu sayede Ankara’da raylı sistem ağının genişlemesine olanak sağlayacaktır.
Özellikle çalışan nüfus yoğunluğunun fazla olduğu bölgeler olan Bağlıca, Eryaman ve Sincan önemli şehirleşme ve gelişim merkezlerdir. Yapılması planlanan hat (M2 Çayyolu-M3 Sincan Bağlantı Hattı ) ile kent merkezinin Bağlıca, Eryaman ve Sincan bölgelerine kesintisiz bir raylı sistem hattı tasarımı amaçlanmaktadır. Bu hattın genel konumu değerlendirildiğinde, bu hat ile kesişen, yakınında olan veya planlanan diğer toplu taşıma hatları ile entegre olarak yolcuların raylı sistemlerle taşıma hedefine önemli bir katkı sağlayacak.
Proje güzergahı, Ankara İli, Etimesgut ilçesi sınırları içerisinde yer alıyor. Söz konusu bağlantı hattı metro hattı olarak planlanmış olup bu raylı sistem bağlantı hattının bölgede yer alan konut alanlarına, okullara, Başkent Üniversitesi’ne ve yeni oluşturulacak transfer merkezi gibi önemli ulaşım noktalarına ve sosyal alanlara hizmet etmesi öngörülüyor. Bölgenin hali hazırda gelişen bir konum olması nedeni ile gelecekte alternatif ulaşım türlerine çok daha fazla ihtiyaç duyulacağı düşünülüyor.
Bölge halkı, Bağlıca İstasyonundan sonra batıya doğru yönelmek yerine, kuzeye doğru devam ederek Eryaman YHT garına ulaşabilecek. Bu şekilde bölgede yaşayan halkın Ankara Gar İstasyonu’na gelmeden YHT’den yararlanmalarına imkân sağlanacak. İkinci entegrasyon noktası olan Devlet Mahallesi İstasyonu ile Başkentliler şehrin merkezine gelmeden M3 hattında yolculuk yapabilecek. Sonuç olarak, oluşacak olan ring hattı ile Ankara’da kesintisiz raylı sistem ulaşımı sağlanmış olacak.
Emlaknews.com.tr
Şanlıurfa’ya 15 km’lik tramvay hattı yapılıyor