Bir işin başarılmasında tabiî ki birden fazla disiplinin işbirliğine ihtiyaç var. Son 10 yıldan bu yana atılım yapan ve ekonominin lokomotifi olan inşaat ve konut sektörlerinin gelişmesinde emeği olan halkla ilişkiler, projelerin nihai tüketiciye ulaşmasında önemli bir misyon üstlenirken yayıncılığın çözüm ortağı olmayı ihmal etmiyor.
Bu alanda sayılamayacak kadar çok projenin tanıtımını üstlenen, yurtdışında farklı etkinliklerde ve tanıtımlardan alnının akıyla çıkmasını bilen bir ismi, Gürsu Bahar Ünal’ı bu gün sizlere anlatmak istiyorum.
Kısa bir süre önce kendi adıyla şirketini kuran Gürsu Bahar Ünal, gözlerinin içi gülen, sevgi dolu, güven veren, samimi, yardımsever, nazik bir İstanbul hanımefendisi. Kişiliğini hiç gocunmadan işine aktaran, dost canlısı ve çok çalışkan…
Gürsu Bahar, AÜ İletişim Bilimleri Fakültesi Basın Yayındaki mezuniyetinden sonra farklı gazete, dergi ve televizyon kanallarının haber servislerinde görev aldı. Ardından halkla ilişkiler, pazarlama ve stratejik planlama konularında stratejik iletişim danışmanlığı hizmeti veren sektörün saygın ajanslarında görev yapan Ünal, gayrimenkulde derinleşti. Birçok markanın stratejik iletişim danışmanlığını yapan üstlenen Ünal, şirketlerin sektördeki algı ve itibar yönetimi konusundaki çalışmalarına önemli katkılarda bulundu ve rehberlik etti.
Kendi ifadesi ile halkla ilişkiler sektöründe yıllar içerisinde pek çok markaya iletişim danışmanlığı sunma şansı elde eden Ünal, birikimini kendi adına değerlendirme kararını aldığında tarihler 2014’ün son aylarını gösteriyordu.
Fırtına gibi girdiği sektörün tiftiğini attırırken sektörün en önemli oyuncularından Emlak Konut GYO başta olmak üzere birçok firmanın iletişim danışmanlığını üstlendi.
Tabi bunda tecrübeli geçmişi, mütevazi ve çalışkan kişiliği en önemli etkendi.
Mütevazi… Ama aynı zamanda bir o kadar da özgüvenli. Baksanıza şu ifadelere:
“…Türkiye’den ve dünyadan bilinen ya da yeni girişim ile sektöre giren kurum ve markalara iletişim stratejilerini belirlemede destek oldum. Finans, sağlık, perakende, eğitim gibi sektörlerde markalara danışmanlık yaptım. Life style alanlarda da mekan, sanat ve ünlü iletişimi konularında uzmanlaştım…”
Tabi sadece bu alanlarda kalmadı. Bir döneme adını veren ve aynı zamanda nikah şahidi olan Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar ile yakın çalışma imkanı buldu. Siyasal iletişim üzerinde yoğunlaşırken gayrimenkul iletişimi konusunda uzmanlaşma fırsatı elde etti. İnşaat sektörünün mevzuatlarına Bakanlık noktasında hakim olması bir yandan kişisel tarihinde yeni bir miladın başı olurken çalıştığı kurumun ilerlemesine katkı sağladı. Bunun meyveleri ise Bahar Ünal İletişim Danışmanlığı olarak sektörde esmeye başladığında olgunlaştı. Hali hazırda Feryapı, Era Türkiye, Pana Holding, Dağ Mühendislik, Ons İncek, KLK Yapı, Başyapı ve Viatrans gibi markalara hizmet sunuyor.
Peki kara kaşlı kara gözlü bu hanımefendi bu kadar işin üstesinden nasıl geliyor?
Çok çalışarak dediğinizi duyar gibiyim ama çalışkanlık, birikim, olgunluk, akıllılık ve zekilik bazen yetmiyor.
Kişilik gerekiyor….
Çünkü Ünal, bu noktada tamda olması gereken ve kendinden beklenen bir tavır sergiliyor. Yani ahkam kesmiyor, ötekileştirmiyor.
İşini iyi bilmenin verdiği güvenle ve hoşgörüyle ele aldığı projeye periyodik olarak değer kazandırıyor ve onu yukarılara çıkarıyor.
Bu noktada artık kendi ifadesi ile başarısının kodları ile sizleri baş başa bırakıyorum…
Hüseyin Belibağlı
Bahar Ünal PR’ın gözünde ve geleceğinde ışık var