İstanbul 13°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Kanal İstanbul’a ihtiyaç var mı?

Türkiye’nin marka projelere ihtiyacı olduğunu ileri süren Dünya Harita Genel Müdürü Mehmet Dosdoğru, Kanal İstanbul’un kötü bir proje olmamasına rağmen yapılabilirliğinin iyi araştırılması gerektiğini ileri sürdü.

Kanal İstanbul projesi geliştirildiği takdirde İstanbul gibi birkaç şehre yetebilecek elektrik üretilebileceğini söyleyen Dosdoğru, projenin yürütücüsü olan TOKİ’nin yönelttiği sorulara cevap verdiklerini belirterek, “Çalışan proje firmaları var. Güzergahı tasarlıyorlar. Kanalın çevresindeki hayatların nasıl olacağı planlandı. Çılgın proje olarak nitelendiriliyor. Aslında yapılabilir; ama süreçlere bağlı. Bütçesi olmadığı için bu konjüktürle yapılabilirliği yok. Orada ciddi bir kamulaştırılacak alan ve işin maliyeti var” dedi.

Kanal’ın kenarındaki arsalar projeye kaynak olsun

Finansman kaynağı konusuna tavsiyede bulunan Dünya Harita CEO’su Hasan İssi, kanalın her iki tarafından 500’er metrelik iki koridorun yeni yerleşim alanında planlanması gerektiğini söyledi. İssi, “Bu arsalar, gelir paylaşımı olarak satılabilir ve elde edilecek kaynakla proje gerçekleştirilebilir” dedi.

3. Havaalanı’nın ekipmanı Kanal İstanbul’a aktarılsın

Maliyetlerin verimliliği konusunda bir tavsiyede daha bulunana İssi, “ 3. Havalimanı’nın inşası hızlı olsun diye dev makineler alındı. Orasının bitiminden sonra malzeme ve ekipmanlar, Kanal İstanbul’da kullanılabilir. Zaten burası planlandığı için alımlar yapıldı. Aksi halde, onların çalışabileceği ölçekte başka bir proje yok” diye konuştu.

Karadeniz'in rejimi değişir

Konunun farklı bir açısına da dikkat çeken Dosdoğru, “Karadeniz, sadece Türkiye’nin söz sahibi olduğu bir deniz değil. Farklı ülkelerin kıyıları var. Kanal açıldığında buradaki su rejiminin bozulma ihtimali de var” diyerek sözlerini noktaladı.

Hüseyin Belibağlı/Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Kanal İstanbul’a ihtiyaç var mı?

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.