İstanbul'un iki yakasını Boğaz’ın altından bir kez daha birleştirecek olan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi’nde ilk adım atıldı. AA’dan Arife Yıldız Ünal’ın haberine göre, ihalesi geçen yıl yapılan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'ne etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için, 7 milyon 500 bin TL’si bu yıl kullanılmak üzere 35 milyon TL bütçe ayrıldı. 1 yıl içinde tamamlanması planlanan etüt ve mühendislik projesi kapsamında, karada ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek.
Tek tüpte hem karayolu hem de demiryolunun olduğu 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da iki şeritli lastik tekerli araç geçişine uygun olarak yapılacak. Tünel büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olma özelliği de taşıyan projenin raylı sistem ayağı, Avrupa Yakası'nda İncirli'den başlayacak, Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanacak. Karayolu ayağı ise Avrupa Yakası'nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı'ndan başlayarak Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na dek sürecek.
9 metro hattıyla, TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek olan Tünel, 5 yıl içinde tamamlanacak. Tüneldeki 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla İncirli'den, Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğundaki yol yaklaşık 40 dakikada kat edilebilecek. Tüneli kullanacak lastik tekerlekli araçlar ise Hasdal Kavşağı'ndan Çamlık Kavşağı'na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada ulaşacak. Hattan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması planlanıyor.
3 katlı tünele 35 milyon TL’lik etüt bütçesi