İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • İstanbul’da tarihi dekovil hattı 875 milyon liraya canlanacak

İstanbul’da tarihi dekovil hattı 875 milyon liraya canlanacak

İstanbul’da hızla artan nüfusun ulaşım ihtiyacını karşılamak, mevcut imkanlara alternatifler oluşturmak ve gereken iyileştirmeleri gerçekleştirmek üzere İBB tarihi dekovil hattını canlandırıyor. Bu sebeple Haliç’in bitiminden kuzeye doğru gidecek olan Kemerburgaz – Karadeniz Sahili (Dekovil) Raylı Sistem Projesi ile tarihi Haliç – Karadeniz Sahra hattının canlandırılması planlanıyor.

dekovil-2İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı Raylı Sistem Müdürlüğü Haliç, Kemerburgaz, Karadeniz Sahili (Dekovil) Raylı Sistem Projesi için 875 milyon 953 bin 500 liralık bir bütçe ile harekete geçti. Eyüp, Kağıthane ve Sarıyer’i kapsayan dekovil hattı 55 km uzunluğunda tek raydan oluşacak.

Dekovil hattı, Santral İstanbul’dan başlayarak Kağıthane Deresi ve Cendere Yolu’nu izleyerek Mithatpaşa’ya ulaşacak. Burada 2’ye ayrılan hattan bir kol Ayvadbendi ve Yovankoru’dan, diğeri ise Göktürk, Odayeri ve Ağaçlı güzergahından Karadeniz sahiline ulaşacak. Bu kollar sahilde birleşerek bir ring meydana getirecek.

Tek hattan oluşması planlanan hattın üzerinde 2 km’yi geçmeyen aralıklarla, karşılıklı gelen araçların geçişini kolaylaştırmak için cep hatları inşa edilecek. Hat; yapımı planlanan Eminönü – Alibeyköy Tramvay hattı ile Santral İstanbul İstasyonu’nda, inşası devam eden Kabataş – Mahmutbey Metro Hattı ile Sadabad İstasyonu’nda, yapımı planlanan Kağıthane – İTÜ Ayazağa Metro Hattı ile TT Arena İstasyonu’nda entegre olarak İstanbul’un birçok noktasına ulaşım imkanı sağlayacak. Hızı korumalı kesimlerde 50 km/saat, korumasız kesimlerde ise 20 km/saatlik bir hızla hareket etmesi planlanan iki vagonlu aracın uzunluğu 30 metre olacak.

14 istasyon yer alacak

1. Santral İstanbul
2. Kağıthane Belediyesi
3. Sadabad Meydanı
4. Cendere
5. TT Arena
6. Hamidiye
7. Kemerburgaz
8. Mithatpaşa
9. Ayvadbendi
10. Yovankoru
11. Ağaçlı
12. Göktürk
13. Odayeri
14. Ağaçlı

Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

İstanbul’da tarihi dekovil hattı 875 milyon liraya canlanacak