İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Haliç’in tüp tüneli ve Kabataş’ın martısı İBB Meclisinden geçti

Haliç’in tüp tüneli ve Kabataş’ın martısı İBB Meclisinden geçti

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) İstanbul’un trafik sorunun çözüm için geliştirdiği iki proje için ilk adım atıldı. Milliyet’ten Ercan Sarıkaya’nın haberine göre, Haliç’e yapılacak tüp tünel ile Kabataş’ta yapımı planlanan transfer merkezinin önündeki son engel olan planlar İBB Meclisinden geçti.

İmar planları değişti, önünde engel kalmadı

İBB Başkanı Kadir Topbaş’ın “Benim ustalık eserim olacak” dediği Haliç Unkapanı Su Altı Karayolu Tüneli Projesi için Fatih ve Beyoğlu, 1/5000 ölçekli Kentsel Sit Alanı Koruma Amaçlı Nazım İmar Planı ile 1/1000 Kentsel Sit Alanı Koruma Amaçlı Uygulama İmar Planlarında tadilat yapılması ve projenin planlara işlenmesine ilişkin İBB Ulaşım Planlama Müdürlüğü’nün teklifi, Ulaşım ile İmar ve Bayındırlık komisyonlarında görüşüldü. Komisyonlar ortaklaşa hazırladığı rapor CHP’li üyelerin ret oyuna rağmen İBB Meclisinde kabul edildi. Böylece yapımı için önünde engel kalmayan proje ile Unkapanı Köprüsü’nün tarih olacak. 2018’de tamamlanacak olan projenin 100 milyon TL’ye mal olacak. Haliç’in iki yakası arasındaki trafik denizin altından sağlayacak olan tünelin bir ayağı Kasımpaşa’da, bir ayağı ise Unkapanı’nda olacak.

Başlıksız-2

Kabataş’a martı kondu

İBB Meclisi’nde kabul edilen ikinci önemli proje ise Kabataş İskelesini transfer merkezi ile büyük bir meydana dönüştürecek proje oldu. Martı formu ile dikkat çeken proje yine CHP’li üyelerin karşı oyuna rağmen Ak Partili üyelerin oyları ile kabul edildi. İstanbul’un simgelerinden martı formlu tasarımı ile öne çıkan proje kapsamında, Kabataş İskelesi, transfer merkezi ve kent meydanı olarak düzenleniyor. Proje ile deniz trafiği ile raylı sistemi buluşturan Kabataş, 10 bin metrekarelik yayalaştırılmış meydana kavuşacak. Bezm-i Alem Valide Sultan Camii’nden başlayarak, Kabataş Balıkçı barınaklarını da içene alan bölgede kara ve deniz ulaşımı entegre edilerek trafik yer altına alınacak. Projede iskeleler, idari binalar ve otoparkların yanı sıra, yeme içme alanları ile müze ve sergi salonları gibi yapılar da bulunuyor.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

Haliç’in tüp tüneli ve Kabataş’ın martısı İBB Meclisinden geçti

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.