1915 Çanakkale Köprüsü dahil Malkara-Çanakkale Otoyol kesimi sözleşmesi, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan ile Güney Kore Cumhuriyeti Arazi, Altyapı ve Ulaştırma Bakanı Ho-In Kang’ın katılımıyla imzalandı. Projenin temel atma töreni ise 18 Mart’ta, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım‘ın katılımıyla Yapılacak.
Hürriyet’te yayımlanan habere göre, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve bağlantı otoyolları, Osmangazi Köprüsü ve bağlantı otoyolları vile 1915 Çanakkale Köprüsü ve bağlantı otoyollarıyla Marmara Denizi’nin etrafında bir ring oluşturacaklarını belirterek “Bu ring de tüm bu coğrafyanın, ülkemizin çok önemli bir nüfusunun ve ticaretin çok önemli kısmının, sanayinin, endüstrinin çok önemli bir kısmının gerçekleştiği bu coğrafyada hem yaşayanların hayatını kolaylaştıracak hem de bu coğrafyadaki sanayinin, ekonominin daha da büyümesini sağlayacak” dedi.
Türkiye ekonomisinin zayıf gösterilmeye çalışıldığı bir ortamda 10,5 milyar TL’lik bir projenin Yap-İşlet-Devret modeliyle gerçekleşmiş olmasının önemine dikkat çeken Bakan Arslan, Çanakkale’de Avrupa ile Asya arasında feribot geçişin mümkün olduğunu, feribotun geçiş süresi ve bekleme süreleri dahil olmak üzere 1 saat süren geçişin, 3 ila 4 dakikaya ineceğini söyledi.
Asma köprülerde iki ayak arasındaki açıklık baz alınarak kıyaslama yapıldığını anlatan Arslan, “Bugüne kadar Japonya’da yapılmış olan Akashi Köprüsü ki 1991 metre ayak açıklığı var, biz inşallah 2023 metre ayak açıklıklı 1915 Çanakkale Köprüsü ile dünyanın en büyük köprüsüne sahip olacağız” dedi.
Güney Kore Cumhuriyeti Arazi, Altyapı ve Ulaştırma Bakanı Kang Ho-In, Kore firmalarının Türkiye’nin 2023 hedefine ulaşma sürecinde yer alması halinde şimdiye kadar ekonomik gelişim alanında kazandıkları deneyimleri Türkiye ile paylaşacağını ve ayrıca teknoloji transferi konusunda da daha çok yardımcı olacağını söyledi.
1915 Çanakkale Köprüsü’nde sözleşme tamam, tören yarın