İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli için 4 firma teklif verdi

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli için 4 firma teklif verdi

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’nün gerçekleştirdiği 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi‘nin etüt, proje, mühendislik ve danışmanlık hizmetleri ihalesinde 4 firma teknik ve mali teklif verdi.
AA’nın haberine göre, 6 firmanın davet edildiği ihalede, Tecnimont Civil Construction SPA, Italfer SPA-Sintagma Srl İş Ortaklığı, Arcadis-Prota Mühendislik Proje Danışmanlık Hizmetleri AŞ İş Ortaklığı ile Yüksel Proje Uluslararası AŞ tekliflerini sunarken İdom ve Su-Yapı Mühendislik AŞ ise teşekkür ederek çekildi.

Hem karayolu hem raylı sistem bulunacak

İstanbul Boğazı’nın altından geçerek iki yakalı bir kez daha birbirine bağlayacak olan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli’nde, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolu bulunacak. Tünelde, orta katta geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve alt katta da lastik tekerli araç geçişine uygun iki şeritli yol yer alacak. Birinci ayağı, Avrupa yakasında E-5 aksında İncirli’den başlayan ve İstanbul Boğazı’ndan geçerek Anadolu yakasında Söğütlüçeşme’ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden oluşacak olan projenin ikinci ayağı ise Avrupa yakasında TEM otoyolu aksında Hasdal kavşağından başlayan ve İstanbul Boğazı’ndan geçerek Anadolu yakasında Çamlık Kavşağı’na bağlanan 2×2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.

Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılacak

Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılacak olan tünel, TEM otoyolu, E-5 karayolu, Kuzey Marmara otoyolu ve 9 metro hattıyla entegre edilecek. 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünel sayesinde, Avrupa yakasında İncirli’den, Anadolu yakasında Söğütlüçeşme’ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak. Avrupa yakasında Hasdal kavşağından Anadolu yakasında Çamlık kavşağına karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli için 4 firma teklif verdi