İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli’nin etüt ihalesi 30 Kasım’da

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli’nin etüt ihalesi 30 Kasım’da

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi için geçen yıl yapılan ama iptal edilen etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesini 30 Kasım’da yeniden yapacak.

AA’nın haberine göre, İptal olan ilk ihalede teknik açıdan yeterli bulunan İdom, Tecnimont ve Yüksel Proje firmalarının mali teklifleri 10 Ağustos’ta açılmış ancak şirketlerden birinin teklifindeki maddi hata nedeniyle ihale iptal edilmişti.

30 milyon TL’lik etüd işi

Yaklaşık 30 milyon TL bedelle gerçekleştirilecek olan ve bu yıl için 7 milyon 500 bin lira ödenek ayrılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri kapsamında, karada ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek. Mühendislik projelerinin ise ihale sürecinin ardından 1 yıl içinde tamamlanması planlanıyor.

Hem demiryolu hem karayolu olacak

Tek tüpte hem karayolu hem de demiryolu bulunacak olan ve İstanbul Boğazı’nın altından geçirilmesi planlanan tünelde, orta katta geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve alt katta da lastik tekerli araç geçişine uygun iki şeritli yol yer alacak.

Projenin birinci ayağı, Avrupa yakasında E-5 aksında İncirli’den başlayan ve İstanbul Boğazı’nın altından geçerek Anadolu yakasında Söğütlüçeşme’ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa yakasında TEM otoyolu aksında Hasdal kavşağından başlayan ve İstanbul Boğazı’ndan geçerek Anadolu yakasında Çamlık Kavşağı’na bağlanan 2×2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.

Hastal’dan Çamlık’a 14 dakika

Büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak tünel, TEM otoyolu, E-5 karayolu, Kuzey Marmara otoyolu ve 9 metro hattıyla entegre edilecek. Yap-İşlet-Devret modeliyle 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen proje, Avrupa yakasında İncirli’den, Anadolu yakasında Söğütlüçeşme’ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak. Hızlı metroyla bu hattaki yolculuk süresini yaklaşık 40 dakikaya indirecek. Avrupa yakasında Hasdal kavşağından Anadolu yakasında Çamlık kavşağına karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli’nin etüt ihalesi 30 Kasım’da