İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

6. Aşama tramvay hattı İzmir’in iki yakasını birleştirecek

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığı, İzmir Hafif Raylı Sistemi’nin 6. Aşaması olan Karabağlar-Gaziemir Hattı’nı 34 milyar lirayı aşan bir yatırımla gerçekleştiriyor.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığı, İzmir Hafif Raylı Sistemi’nin 6. Aşaması olan Karabağlar-Gaziemir Hattı’nı 34 milyar 310 milyon 191 bin 181 liralık bir yatırım ile birbirine bağlıyor. Hat; Menderes, Gaziemir, Karabağlar, Konak ve Buca’dan geçerek 31,5 km uzunluğunda olacak.

İzmir Hafif Raylı Sistemi’nin 6. Aşaması olan Karabağlar-Gaziemir Hattı, beş ilçeyi birbirine bağlayan, tam otomatik sürücüsüz bir hafif raylı sistem hattı olacak. 2030 İzmir Ulaşım Master Planı’nda bu kısım “İzmir Hafif Raylı Sistemi (HRS) 6. Aşama Karabağlar-Gaziemir Hattı” olarak bilinecek. Özellikle Halkapınar ve Konak İstasyonlarında birçok toplu taşıma türüyle entegre olarak çalışacak. Kentin bu kesimindeki yoğun nüfusa hizmet vermek için tasarlandığı için mevcut işletmedeki hatlarla ve yapımı halen devam eden 5. Aşama Buca Hattı’na da entegre edilecek.

Yer altından geçecek

Tamamı yeraltından geçecek şekilde planlanan güzergahın 26,5 km’si çift tüp tünel şeklinde yapılacak ve ana hattı oluşturacak. 2,8 km’si çift tüp tünel tipindeki Konak Hattı, 2,2 km’si ise depo sahası bağlantı hat olarak planlandı.

Proje; faaliyeti ve güzergâh yapısı itibariyle iki farklı işletme planıyla devreye alınacak.

Bunlar:

İşletme-1 (Ana Hat): Menderes-General Asım Gündüz-Halkapınar Güzergâhı.
İşletme-2 (Konak Hattı): Menderes-General Asım Gündüz-Konak Güzergâhı.

Nerelerden geçecek?

Hat; Menderes’ten başlayacak ve sırasıyla Görece, Sanayi, Adnan Menderes Havalimanı’na ulaşacak ve burada İZBAN ile bir transfer merkezi oluşturulacak. Buradan; Gaziemir, Gaziemir Stadyumu, Abdullah Arda Tolpan Meydanı, Gaziemir Eski Kaymakamlık ve mevcut ESBAŞ istasyonuna ulaşacak ve İZBAN ile bir transfer merkezi oluşturulacak.

Fuar İzmir üzerinden devam edecek olan güzergâh; Altan Aydın Meydanı, Atatürk Anadolu Teknik Meslek Lisesi, Dostluk Bulvarı, Seniha Mayda, Eski İzmir, Çalıkuşu ve General Asım Gündüz İstasyonu’na ulaşacak. Buradan bir kol Konak İstasyonuna uzatılacak (İşletme-2), diğer kol ise sırasıyla; Yeni Yol, Gürçeşme, İstikbal, Tepecik, Gıda Çarşısı yönünden Halkapınar’a uzanacak. İşletme-1 üzerindeki son istasyon Halkapınar’da yer alacak.

İstasyonların ayrıntıları

Menderes-General Asım Gündüz-Halkapınar Güzergâhı’nın istasyon sayısı 23 olacak. Maksimum işletme hızı 80 km/sa olup, tek yön seyahat süresi 43,3 dakika sürecek.

Menderes-General Asım Gündüz-Konak Güzergâhı’nın istasyon sayısı ise 1 olup, maksimum işletme hızı 80 km/sa, tek yön seyahat süresi ise 37 dakika sürecek.

Projedeki istasyonlar şöyle sıralanacak;

1. İstasyon: Menderes İstasyonu
2. İstasyon: Görece İstasyonu
3. İstasyon: Sanayi İstasyonu
4. İstasyon: Havalimanı İstasyonu
5. İstasyon: Gaziemir Güvenpark İstasyonu
6. İstasyon: Gaziemir Stadyum İstasyonu
7. İstasyon: Abdullah Arda İstasyonu
8. İstasyon: Gaziemir Eski Kaymakamlık İstasyonu
9. İstasyon: Esbaş İstasyonu
10. İstasyon: Fuar İstasyonu
11. İstasyon: Altan Aydın İstasyonu
12. İstasyon: Atatürk Anadolu Teknik Meslek Lisesi İstasyonu
13. İstasyon: Dostluk Bulvarı İstasyonu
14. İstasyon: Seniha Mayda İstasyonu
15. İstasyon: Eski İzmir İstasyonu
16. İstasyon: Çalıkuşu İstasyonu
17. İstasyon: General Asım Gündüz İstasyonu
18. İstasyon: Yeni Yol İstasyonu
19. İstasyon: Gürçeşme İstasyonu
20. İstasyon: İstikbal İstasyonu
21. İstasyon: Tepecik İstasyonu
22. İstasyon: Gıda Çarşısı İstasyonu
23. İstasyon: Halkapınar İstasyonu
24. İstasyon: Konak İstasyonu

Beş yıl sonra hizmete girecek

Projenin tüm etüt ve proje çalışmalarının tamamlanmasının ardından inşaat çalışmalarına başlanacak ve yaklaşık 5 yıllık bir sürede inşaat işlerinin tamamlanarak işletmeye alınacak. Projeksiyon çalışmaları; Proje ile 2030 yılında saatte maksimum 18.494 yolcu, 2050 yılında ise saatte maksimum 23.532 yolcu taşınabilecek.

Proje kapsamında kullanılacak depo sahası yüzeyde yapılacak. Yaklaşık 147 dönümlük alanda konuşlandırılacak olan depo sahası, Gaziemir İlçesi’ndeki Beyazevler ve Sakarya Mahallelerindeki arsa ve tarla/müfrez tarla vasfındaki arazilerde yer alacak.

Emlaknews.com.tr

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Adana Şehir Hastanesi’ne tramvay yapılıyor

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.