İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

7. Ulusal Her Yönüyle Kentsel Dönüşüm Kongresi’nin sonuç bildirgesi

Kentsel Dönüşüm ve Şehircilik Vakfının liderliğinde Management Plus Danışmanlık ve Eğitim tarafından her yıl organize edilen ve bu yıl da 7.'si düzenlenen “Ulusal Her Yönüyle Kentsel Dönüşüm Kongresi'nin sonuç bildirgesi yayınlandı.

Kentsel Dönüşüm ve Şehircilik Vakfının liderliğinde Management Plus Danışmanlık ve Eğitim tarafından her yıl organize edilen bu yıl da 7. si düzenlenen Ulusal Her Yönüyle Kentsel Dönüşüm Kongresi, 26 Mayıs Perşembe günü Fairmont Quasar Otel İstanbul’da gerçekleşti.

Kongreden çıkan sonuçları Kentsel Dönüşüm ve Şehircilik Vakfı Genel Sekreteri ve Management Plus Genel Müdürü Dr. Haldun Ersen şöyle sıraladı:

Tüm oturumlar çerçevesinde kongrenin ana çıktıları şöyle sıralandı:

1. Kentsel Dönüşümün Türkiye için hayati önem taşıdığı, kentsel dönüşümün insanlarımızın ve ekonomimizin gelişimi ve kalkınması için ülkemizin en büyük ve önemli projelerinden biri olduğu
2. 2023 hedefleri ve ulusal stratejiler çerçevesinde kentsel dönüşüm ve akıllı şehir uygulamalarının önemli konular olduğu
3. Yaşanan gayrimenkul krizi çerçevesinde (kiraların artması ve fiyatların yükselmesi) kentsel dönüşüm projelerine teşviklerin arttırılması gerektiği
4. Müteahhitlerin kentsel dönüşüm içerisine daha çok katılması ve bürokratik engellerin kaldırılarak önlerinin açılması gerektiği
5. İmar planlarının kentsel dönüşüm süreci ile mutlaka ilişkilendirilmesi gerektiği
6. Kentsel dönüşüm projelerinin artması için kamu ve özel sektör işbirliği projelerinin tüm şehirlerde finansal model olarak özendirilmesi gerektiği
7. Kentsel dönüşüm verileri için acil özel ve kamu sektörü açısından harekete geçilmesi gerektiği
8. Kentsel dönüşüme halkın katılımı daha fazla sağlandığında başarının artacağı
9. Kentsel dönüşümde sürdürülebilirliğin sağlanması için yalın bir model oluşturulması gerektiği
10. Değerlemelerin adil, tarafsız ve objektif bir yapıda gerçekleştiriliyor olması kentsel dönüşüm projelerinde hak sahipleri ve geliştiriciler arasındaki olası ihtilafların daha sözleşme aşamasından başlayarak önlenebileceği ve dönüşümün önünü açacağı
11. Kentsel dönüşüm ve kentsel yenilenmenin her zaman gündemde tutulması gerektiği
12. Kentsel dönüşüm sürecinde yaşanan hukuksal sorunlar için Gayrimenkul Hukuku mahkemelerinin kurulması gerektiği
13. Çevresel sürdürebilirlik açısından karbon salımının azaltılmasının ve projelerin bu çerçevede geliştirilmeye başlanmasının Türkiye gayrimenkul sektörü ve kentsel dönüşüm açısından son derece önemli olduğu
14. Akıllı teknolojilerin ve akıllı binaların daha verimli ve işlevsel şehircilik hizmetlerinin ortaya çıkmasını sağlayacağı
15. Akıllı şehir bilgi ve alt yapımızı geliştirdikçe önümüzdeki yıllarda bölge ülkelere bu bilgiyi ve alt yapıyı ihraç edeceğimiz
16. Türkiye’ nin akıllı şehirlere yatırımı arttırmasının özellikle enerji verimliliği ve çevresel sürdürülebilirlik açısından çok önemli olduğu
17. Kentsel dönüşümün zenginleşme hakkından ziyade, kalkınma hakkı olduğu
18. Tüm paydaşların üzerine düşen sorumluluklar çerçevesinde insani menfaatler boyutunda kentsel dönüşüme önem vermeleri gerektiği
19. İnsan ve toplum sağlığının iyileştirilmesi, yüksek yaşam kalitesi sunan mekanların üretilmesi, yeni iş alanlarının geliştirilmesi, azalan komşuluk ilişkilerinin güçlendirilmesinin kentsel dönüşümün önemli bir boyutunu oluşturduğu
20. Kentsel dönüşüme sadece fiziksel bir değişim ve dönüşüm olarak bakılmaması gerektiği
21. Bölge halkının istek ve görüşlerine yeterince önem verilmediği
22. Mevzuat karmaşasının devam ettiği,
23. İnşaat paylaşımı temelinden çıkarak çevreye, mahalleye ve kente değer katan kentsel dönüşüm projelerine önem verilmesi gerektiği
24. Maliklerin ortaklığı, kat mülkiyeti ortaklığından geçici olarak kentsel dönüşüm bazlı kooperatif ortaklığına geçmeli, işlem bitince eski haline dönmeli
25. Her ilde Emlak Konut benzeri yarı kamu garantili şirketlerin kurulması gerektiği
26. Ulaşılabilir konutlar üretmek kentsel dönüşümün temel misyonu olmalı
27. Kentsel ve çevre tasarımı beraber düşünecek planlama anlayışı gerekli
28. Konut üretimi ve barınmayı düzenleyen konut piyasaları düzenleme kurulu oluşturulmalı
29. İmar hakkı transfer, yoğun kent merkezindeki mevcut fazla yapının bir kısmı ile sit alanlarındaki fazla yapıları yeni alanlara ve kamunun elindeki atıl arazilere taşınması gerektiği
30. İmar mevzuatı ile dönüşüm yasalarının birbirini desteklemesi gerektiği
31. Parçacıl olarak gerçekleşen uygulamaların şehirlere daha sonradan ekonomik, sosyal, alt yapı olarak daha ağır yükler getireceği
32. Kentsel dönüşüme bütüncül bir yaklaşım getirilmesi gerektiği
33. Kentsel strateji ve master plan yaklaşımın kentsel dönüşümün ana felsefesi olması gerektiği
34. Kentsel dönüşüm sürecinde tüm belediyelerin stratejik eylem planını geliştirmesi gerektiği
35. Akıllı şehir çalışmalarının kentsel dönüşüm çalışmalarıyla belediyeler tarafından entegre edilmesi gerektiği
36. Belediyelerin yaptığı çalışmalarda tarihi dokuyu öne çıkarmasının turizmi de harekete geçireceği gerçeği
37. Belediyelerin kentsel dönüşümün içine daha fazla girmelerinin gerektiği
38. Sosyal ve ekonomik boyutun kentsel dönüşümde ön plana alınması gerektiği insan ve mekan kavramı ekseni üzerine oturtulması gerektiği
39. Plan çalışmalarında tüm paydaşlarla birlikte hareket edilmediğinde başa dönüldüğü ve zaman kaybının arttığı gerçeği
40. Kentsel dönüşüm sürecinin hızlanması için halkla ilişkiler ve iletişim sürecinin geliştirilmesi gerektiği
41. Kentsel dönüşüm sürecinde müteahhit firmaların ve belediyelerin yaşadığı bürokratik ve finansal engellerin azaltılması gerekliliği
42. 6306 nolu yasa ile diğer belediye yasalarının entegre edilmesi gerekliliği
43. Kentsel dönüşüm kanununun inovatif bir hale getirilmesi için karbon salımının azaltılması ve enerji verimliliğinin arttırılması konularının 6306 nolu yasanın içine koyulması gerektiği
44. Kentsel dönüşümün sosyolojik ve demografik boyutunun ele alınarak projelerin geliştirilmesi gerektiği
45. Sürdürülebilir bir mekansal gelişim için kentsel dönüşümün zorunlu olduğu
46. Maliklerinde haklarını koruyabilecek ama süreci hızlandıracak bir tebligat yönetmeliğinin çıkarılması gerektiği
47. Müteahhitlerin ek maliyetlerle karşılaşmamaları için özellikle yasadaki hukuki süreçlerle ilgili dikkat edilmesi gereken hususların çok olduğu ve bu konuda hukuki danışmanlığın önemi
48. Donatı alanlarının artmasıyla suç oranlarının düşeceği
49. Kentsel dönüşümü hızlandıracak olan çevresel sürdürebilirlik fonlarının belediyeler ve gayrimenkul geliştiriciler tarafından geliştirilmesi gerektiği
50. Kentsel dönüşüm yasasının içine finansman ve fon mekanizmasının katılması gerektiği
51. Kentsel dönüşüm projeleri için çok daha düşük faizli kredi imkanlarının devlet desteği ile sağlanması gerekliliği

Her yönüyle kongreye destek verenler ve ödülleri

Kentsel Dönüşüm ve Şehircilik Vakfının liderliğinde Management Plus Danışmanlık ve Eğitim tarafından her yıl organize edilen bu yıl da 7. sı düzenlenen “Ulusal Her Yönüyle Kentsel Dönüşüm Kongresi” 26 Mayıs Perşembe günü Fairmont Quasar Otel İstanbul da gerçekleşti.

Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın destekleriyle “Çevresel Sürdürebilirliğe Dayalı Kentsel Dönüşüm ve Akıllı Şehirler” ana temasıyla düzenlenen kongrenin sektörel stratejik partneri; Emlak Konut GYO ve stratejik partneri Gayrimenkul Hukuku Enstitüsü oldular. Kongrenin ana sponsorları ise; Mesa Mesken, DAP Holding, Renova Gayrimenkul ve Bursa Büyükşehir Belediyesi olarak sıralandı.

Kongrenin platin sponsorları; Sur Yapı, Ege Yapı, Kuzu Grup, Arı Şehircilik, Mekansal Planlama, Altensis, Çukurova Gayrimenkul, Neo Plan Yapı ve Ytong oldular.
Kongrenin altın sponsorları ise; Modda, Mulkiyet.com, İmpo İmar, Denge Gayrimenkul Değerleme, MGC Legal Hukuk Bürosu, Turner, Ali Bostancı İnşaat ve İnegöl Belediyesi ve Erkonut oldular.

Kongrenin sektörel bilgi sponsoru Reidin, sektörel, sektörel iletişim sponsorları ise; Emlaknews.com.tr, Emlakdream.com, Kadıncaemlak.com, Patronlarınsesi.com, Baretdergisi.com, Emlakproject, Yeniemlak.com ve Emlakhaberajansı oldular.

Ayrıca kongreye İnder, Konutder ve Çedbik de destek verdiler.

Kongrede başarı ve teşvik ödüllerini alan belediyeler:

1. En İyi Riskli Alan İlan Eden Belediye Ödülü

Kayseri Büyükşehir Belediyesi (Oruç Reis Projesi Başarı Ödülü)
Bursa Yıldırım Belediyesi (Mevlana Projesi İle Başarı Ödülü)
İstanbul Güngören Belediyesi (Tozkoparan Projesi İle Teşvik Ödülü)
Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi (Altınova Projesi İle Teşvik Ödülü)
İstanbul Zeytinburnu Belediyesi (Beştelsiz Mahallesi Projesi İle Teşvik Ödülü)
Bursa İnegöl Belediyesi (Turgutalp Mahallesi Projesi İle Teşvik Ödülü)

2. En İyi Kentsel Tasarım ve Yenileme Yapan Belediye Ödülü

Konya Büyükşehir Belediyesi (Mevlana Türbe Önü Projesi İle Başarı Ödülü)
Mersin Büyükşehir Belediyesi (Merkez Projesi İle Başarı Ödülü)
Nevşehir Belediyesi (Karasoku Projesi İle Başarı Ödülü)
Bursa Gemlik Belediyesi (Gemlik Projesi İle Teşvik Ödülü)

3. En İyi Sanayiden Dönüşüm Yapan Belediye Ödülü

Konya Büyükşehir Belediyesi – (Yeni Motorlu Küçük Sanayi Sitesi Projesi İle Teşvik Ödülü)

4. En İyi Tarihi ve Kültürel Dokunun Ortaya Çıkarılmasını Sağlayan Belediye Ödülü

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi (Tepebaşı Projesi İle Başarı Ödülü)
Erzurum Büyükşehir Belediyesi (Kale Çevresi Projesi İle Başarı Ödülü)
Bursa Büyükşehir Belediyesi (Çarşıbaşı Hanlar Bölgesi Projesi Başarı İle)
Konya Karatay Belediyesi (Mahmut dede Projesi İle Teşvik Ödülü)

5. En İyi Sosyal Dönüşüm Projesi Geliştiren Belediye Ödülü

Ankara Yenimahalle Belediyesi (Yamaçevler Projesi İle Başarı Ödülü)
İzmir Narlıdere Belediyesi (Narlıdere Projesi İle Teşvik Ödülü)

6. En İyi Akıllı Şehir Projesi Geliştiren ve Uygulayan Belediye Ödülü

Bursa Büyükşehir Belediyesi (Gönülbağı Projesi İle Başarı Ödülü)
Mersin Büyükşehir Belediyesi (Mersin Teksin Projesi İle Başarı Ödülü)
Bursa Büyükşehir Belediyesi (Açık Veri Platformu Projesi İle Teşvik Ödülü)
Bahçelievler Belediyesi (Akıllı İstasyon Projesi İle Teşvik Ödülü)
Beyoğlu Belediyesi (3D Beyoğlu Projesi İle Teşvik Ödülü)

7. En İyi Strateji Belgesi Hazırlayan Belediye Ödülü

Çorlu Belediyesi

Kongre Jüri Üyeleri :

Haluk SUR – İnşaat Mühendisi / Kentsel Dönüşüm ve Şehircilik Vakfı Kurucu Üyesi ve YK Başkanı / Kongre Ödül Jürisi Başkanı
Dr. Haldun ERSEN – Yönetim Bilimci/ Management Plus Genel Müdürü / Kentsel Dönüşüm Şehircilik Vakfı Kurucu Üyesi ve Genel Sekreteri
Prof. Dr. Hatice AYATAÇ – Şehir Plancısı / İTÜ Şehir ve Bölge Planlama Öğretim Üyesi / Kentsel Dönüşüm ve Şehircilik Vakfı Mütevelli Heyeti Üyesi
Pervin KINIK – Mimar / Kentsel Dönüşüm ve Şehircilik Vakfı Kurucu Üyesi
Ersoy PEHLİVAN – Şehir Plancısı / ARUP Akıllı Şehirler Koordinatörü / Kentsel Dönüşüm ve Şehircilik Vakfı Kurucu Üyesi
Prof. Dr. Derya OKTAY – Mimar / Maltepe Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Öğretim Üyesi – Dünya Yenilenebilir Enerji Konseyi YK Üyesi
Ali Kemal ŞAHİNSOY – Yüksek Şehir Plancısı / Mekansal Planlama YK Başkanı / Kentsel Dönüşüm ve Şehircilik Vakfı Kurucu Üyesi
Murat AYAN – Yüksek Şehir Plancısı / Arı Şehircilik YK Başkanı / Kentsel Dönüşüm ve Şehircilik Vakfı Kurucu Üyesi
Yağmur DURAK – Şehir Plancısı / Kentsel Dönüşüm ve Şehircilik Vakfı Genç Kentsev Üyesi

Ayrıca bu yıl ilk defa Kentsel Dönüşüm ve Akıllı Şehir konularında en iyi Doktora ve Yüksek Lisans tezlerine başarı ve teşvik ödülleri verildi. Başarı ve teşvik ödüllerini kazananlar ve jüri üyeleri altta belirtildiği gibidir.

1. En İyi Doktora Tezi Başarı Ödülü

Dr. Fatma Gözde KÖSEOĞLU- Kentsel Dönüşüm Sürecinde Meydana Gelen Gayrimenkul Rantı İçinde Kamu Payının Arttırılması

2. En İyi Yüksek Lisans Tezi Başarı Ödülü

Duygu BİRCAN – Çevre Sorunlarını Azaltmaya Yönelik Kentsel Dönüşümle Akıllı Kentler Yaratma Önerileri

3. Doktora Teşvik Ödülü

Abidin KEMEÇ – Akıllı Kent Uygulamaları : Antalya Büyükşehir Belediyesi Örneği

4. Yüksek Lisans Teşvik Ödülü

Tuğçe ALTINKİLİT – Akıllı Şehir Tasarım İlkeleri İle Uyumlu Bir E-Planlama Sistemi Geliştirilmesi

Kongre Tez Jüri Üyeleri:

Prof. Dr. Hatice Ayataç – Şehir Plancısı / İTÜ Şehir ve Bölge Planlama Öğretim Üyesi / Kentsel Dönüşüm ve Şehircilik Vakfı Mütevelli Heyeti Üyesi
Dr. Haldun Ersen – Yönetim Bilimci/ Management Plus Genel Müdürü / Kentsel Dönüşüm Şehircilik Vakfı Kurucu Üyesi ve Genel Sekreteri
Prof. Dr. Derya Oktay – Mimar / Maltepe Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Öğretim Üyesi – Dünya Yenilenebilir Enerji Konseyi YK Üyesi
Doç. Dr. Burcu ZEYBEK – Doğuş Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi / Kentsel Dönüşüm ve Şehircilik Vakfı Mütevelli Heyeti Üyesi
Pervin KINIK – Mimar / Kentsel Dönüşüm ve Şehircilik Vakfı Kurucu Üyesi
Ersoy PEHLİVAN – Şehir Plancısı / ARUP Akıllı Şehirler Koordinatörü / Kentsel Dönüşüm ve Şehircilik Vakfı Kurucu Üyesi

Kongre konuları ve konuşmacılar

Açılış konuşmaları 1 özel oturum ve 4 ana oturumdan oluşan kongrede;

Açılış konuşmaları Kentsel Dönüşüm ve Şehircilik Vakfı Başkanı Haluk Sur, Gayrimenkul Hukuku Enstitüsü Başkanı Av. Ali Yüksel, İnder Başkanı Nazmi Durbakayım ve Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Alt Yapı ve Kentsel Dönüşüm Genel Müdürü Vedad Gürgen tarafından yapıldı.

1. Ana Oturum: “Yerel Yönetimler Açısından Çevresel Sürdürebilirlik, Kentsel Dönüşüm ve Akıllı Şehirler Süreci ” İstanbul Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ali Hepşen moderatörlüğünde, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Nevşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Savran, İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, Bursa Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz ve Erzurum Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Murat Altundağ’ ın katılımlarıyla düzenlendi.

2. Ana Oturum: “İnşaat ve Gayrimenkul Sektörü Açısından Çevresel Sürdürebilirlik”adlı oturum, Renova Gayrimenkul YK Başkanı Uğur Ünal moderatörlüğünde, Mesa Mesken YK Başkanı Mert Boysanoğlu, Ege Yapı YK Başkanı İnanç Kabadayı, Çukurova Gayrimenkul YK Başkanı Tamer Son ve Türk Ytong YK Başkanı Fethi Hinginar’ ın katılımlarıyla düzenlendi.

Özel Oturum: “Gayrimenkul Hukuku Enstitüsü Kentsel Dönüşüm Haftası Özel Oturumu” Dap Holding CEO su Zafer Baysal moderatörlüğünde, Gayrimenkul Hukuku Enstitüsü Başkanı Av. Ali Yüksel, İmpo İmar YK Başkanı Hüseyin Oflaz ve Denge Gayrimenkul Değerleme YK Başkan Yardımcısı Ahmet Arslan’ ın katılımlarıyla düzenlendi.

3. Ana Oturum: “Tüm Yönleriyle Akıllı Şehir Uygulamaları” adlı oturum, Arup Akıllı Şehirler Proje Koordinatörü Ersoy Pehlivan moderatörlüğünde, Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Akıllı Şehirler Daire Başkanı Yıldırım Bayar, Bursa Büyükşehir Belediyesi Akıllı Şehir Daire Başkanı Cüneyt Taşkesen, MGC Legal Hukuk Bürosu Kurucu Ortağı Adem Akkır, Mulkiyet.com YK Başkanı Dr. Nihat Kandal ve Turner Operasyon Müdürü Mehmet Genç’ in katılımıyla düzenlendi.

4. Ana Oturum: “Kentsel Dönüşüme Öneriler ve Yeni Modeller” adlı oturum, İTÜ Şehir ve Bölge Planlama Öğretim Üyesi Hatice Ayataç’ ın moderatörlüğünde, Altensis YK Başkanı Emre Ilıcalı, Arı Şehircilik YK Başkanı Murat Ayan, Mekansal Planlama YK Başkanı Ali Kemal Şahinsoy’ un katılımlarıyla düzenlendi.

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Öz Er-ka İnşaat Firuzköy 1. Etap 2. kısmın kazananı oldu

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.