İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

9 metro hattının İstanbulluya maliyeti 9 milyar lira

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, geçmiş yönetim döneminde inşası durdurulan Dudullu-Bostancı metro hattının yeniden çalışmalarını başlattı. Benzer durumdaki 9 hattın gecikmesinden dolayı İstanbulluların “konfor kaybına” uğradığını vurgulayan İmamoğlu, “Bütün bu hatlarda şu anda, 2,8 milyon kişi daha fazla seyahat ediyor olacaktı. Doğru iş, doğru zamanda, doğru finansman modeliyle, doğru yönetim anlayışıyla yapılmadığı için, günde, neredeyse 3 milyon insana tekabül eden bir sayıya, kişiye hizmet veremiyor durumdayız. Düşünsenize; bugün İstanbul’un trafiği ne denli rahatlamış olacaktı. İstanbul’un o stres içinde trafikte geçirdiği zaman ve de aynı zamanda devam ettiğimiz hem çevre sağlığı hem cebimizdeki para hem insan sağlığı hem ruh sağlığı açısından kayıplarımızı varın siz hesap edin” dedi.

2021 sonunda işletilecek

Gecikmelerden doğan büyük bir maddi kaybın da olduğuna dikkat çeken İmamoğlu, “9 raylı sistemin gecikmesinden dolayı, dolar kuru artışına göre, İstanbullulara ve ülke ekonomisine bunun maliyeti tam 8,7 milyar liradır. Yani bizim bütçemizden ekstra 9 milyar TL’ye yakın bir para çıkmış olacak” bilgilerini paylaştı.

İmamoğlu, yapımına yeniden başlanan hattı, 2021 yılı sonunda işletmeye almayı planladıklarını bildirdi. Dudullu-Bostancı metro hattının yapımına, 26 Şubat 2016’da başladı. Çalışmalar, 2019 yılının Mart ayında durma noktasına geldi. 23 Haziran 2019 seçimlerinin ardından göreve başlayan İmamoğlu, ilk icraatlarının ön sıralarına, önceki yönetimden kalan durmuş metro hattı çalışmalarını başlatmayı koydu.

Dudullu-Bostancı metro hattındaki çalışmalar da finans kaynağı bulunmasının ardından yeniden başladı. Hattın Kayışdağı İstasyonu şantiyesinde, “Dudullu-Bostancı Metro Hattı Yapım İşleri Yeniden Başlıyor” başlıklı tören düzenledi.

Törende İmamoğlu’na İBB Genel Sekreter Can Akın Çağlar, Genel Sekreter Yardımcısı Orhan Demir, Başkan Danışmanı ve Sözcüsü Murat Ongun ile Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Alpkökin eşlik etti.

‘Açılışı çoktan yapılacaktı’

Törende konuşan İmamoğlu, özetle şunları söyledi: “Seçim sürecinde, özellikle raylı sistemlere ne kadar önem vereceğimizden bahsetmiştik. Göreve gelir gelmez, raylı sistemlerle ilgili sürecin bir tespitini yapmak ve de buna dönük nasıl hızlıca tedbirler alabiliriz nasıl hareket edebiliriz diye çalışmalarımıza başlattık. Burada en önemli konulardan bir tanesi, finansman konusuydu.

Tekrar inşaatlar başladı

Yoğun temaslarımızla, belli kaynakları sağlayarak, iki yıldan fazla süredir durmuş olan inşaatları tekrar harekete geçirdik. Sonuçta altı hatta inşaatlarımız yeniden başladı. Tabii, en hızlı şekilde bitmesi için de çalışmalarımıza devam ediyoruz. Ne yazık ki ihale edilmiş hatların, süreçleri tamamlanmadan ya da olgunlaştırılmadan harekete geçirilmesi, bir yandan zaman kaybı, diğer yandan da maliyet artışı demek.

Baştan eğer sistem iyi planlansaydı, süreç iyi işletilseydi çoktan açılışı yapılmış ve hizmete alınmış bir metro hattında bulunuyor olacaktık. Biz geldiğimizde keşke şunu görseydik; özellikle 8 hattın temeli atılırken projesi yapılmış, finansman sorunu çözülmüş, ihaleye öyle çıkılmış ve bitiş tarihi konusunda ne kurumumuz ne ülkemiz ne milletimiz ne de firmalar bir kayba uğramadan süreçler tamamlanabilmiş olsaydı. Keşke bu inşaatların hiçbirisi durmasaydı. Hiç kimse bundan keyif almaz.

Her yerde söylüyorum

Bu tür işlerin sahibi devletimiz, milletimiz. Yani burada zayi olan paralar hepimizin. Projeler ne bir partinin ne bir dönemin ne bir belediye başkanının şahsına ait. Topluma ait. Bu duygularla biz sürece bakıyoruz. Katkı sağlamış olan herkese minnet duygularımı iletiyorum. ‘İyi ki varlar’ diyorum. Bu duygularla bakıyorum bütün insanlara, bütün yöneticilere. Ancak 16 milyonumuz için birkaç yıllık gecikmeler, iki yıla yakın hatta daha fazla süre durmuş olan inşaat süreçleri ne yazık ki ciddi kayıplara sebep olmuş durumda.

Geçmiş yönetim döneminde, ilk ihale edildiğinde, bütün bu söylediğim eş zamanlı planlamalar olsaydı, bu süreçler tutardı. Ama ne yazık ki 9 metro hattında açılış hedefleri ne yazık ki tutmadı. Bırakın hedeflerin tutmasını; işler yıllarca durdu. Ve bu anlamda çok büyük de bedeller ödedik. Şöyle bir örnek vereyim size: Şu an tekrar başlatma mücadelesi verdiğimiz bu hat, tam 15 ay önce, yani geçen yılın Mart-Nisan aylarında hizmete açılıyor olacaktı. İnanın bundan mutlu olurduk. İnanın gurur duyardık.”

Dokuz Sütun

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Artık kapı kollarına dokunmak yok!