İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Abdullah Kiğılı: AVM denizi de yatırımı da bitti

Erkek hazır giyim markası Kiğılı’nın Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı ve CEO’su Hilal Suerdem, sektörle ilgili değerlendirmelerde bulundu.

225 mağazayla 50 bin metrekarede yaklaşık 2 bin çalışanla hizmet verdiklerini belirten Kiğılı, önümüzdeki dönemde yurt dışı yatırımlarına odaklanacaklarını, özellikle Balkan ülkelerinde düğmeye bastıklarını açıkladı. Türkiye’de 67 ilde mağazaları bulunduğunu anlatan Kiğılı, “Türkiye’de yatırımımızı tamamladık. Özellikle İstanbul’da Ankara’da mağaza açacak yer kalmadı. AVM denizi de bitti. Açanların parası çok sanırım. Yeni yapılan yerlere sağlıklı markalar girmemeyi tercih ediyor” dedi.

150 yeni mağaza

Önümüzdeki 10 yılın Türk hazır giyiminin yılı olacağının altını çizen Kiğılı, “Fransa ve İngiltere’de hazır giyim sektörü çöktü. İspanyollar’ın nereye kadar devam ettirebileceği belli değil. İtalya sıkıntı içinde. Gelecek yıllarda en az 8-10 markamız Avrupa pazarında cirit atacak. Türk markalarının zaferini göreceksiniz” diye konuştu.

“Çok hızlı karar veriyoruz, modayı çok hızlı takip ediyoruz, mağazacılığı iyi biliyoruz. Avrupa’dan hiçbir eksiğimiz yok. Hatta Avrupa Türk hazır giyiminden korkmaya başladı” diyen Kiğılı, Türk şirketlerinin sadece sermaye yapısının yeterli olmadığını söyledi.

Suerdem de markanın gelecek 5 yıl içinde toplam 150 yeni mağaza açmayı planladığını açıklayarak bunların 100’ünün yurt dışında olacağını belirtti. Suerdem, “Yurt dışındaki algımızı, ‘Made in Turkey’ yerine ‘Brand of Turkey’ olarak değiştireceğiz. Biz Türkiye’nin markasıyız” dedi. 2017’nin zor bir yıl olduğunu belirten Suerdem, bazı mağazalarını kapattıklarını fakat kâr etmeyi başardıklarını söyledi.

Halka arzı düşünmüyoruz

Şirketin halka arzı konusunda da açıklama yapan Abdullah Kiğılı, “Sistemi doğru yönettiğimiz sürece açılmayı düşünmüyoruz. Borsada halka açılan hazır giyim şirketlerinde hep zarar yazıyor. Ben böyle bir işte yokum. Vebalin altına girmek istemiyorum” dedi. Ancak ilerleyen dönemde ihtiyaç halinde fon teklifleriyle görüşebileceklerini ve belirli bir hissenin halka arz olabileceğini de belirtti.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Abdullah Kiğılı: AVM denizi de yatırımı da bitti