Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, 2019 yılında Kuru Çeşme, Şehir Hastanesi ve Alikahya bölgelerine yeni hatların ekleneceği Tramvay Hattı Uzatma Projesi’ni gerçekleştirdi. Devamında Alikahya Hattı Projesi’nin güzergahının değişmesi sebebiyle yeni bir dosya hazırlanarak bakanlığa sunuldu.
Yeni projeye göre Alikahya Hattı Projesi 4 bin metre uzunluğunda olacak ve 28 bin metrekarelik alan kaplayacak. Hattın yapım maliyeti 400 milyon lira olarak hesaplanırken projenin Mart 2023 yılında başlayıp, Mart 2025 yılında tamamlanması hedefleniyor. İnşaat aşamasında 125, işletmesinde 52 personel (14 vatman, 33 güvenlik, 5 bakım personeli) çalıştırılması planlanıyor.
Bu hat ile şehir içinden otogara, otogardan Alikahya bölgesine rahat bir şekilde ulaşımın sağlanması ve toplu taşıma sistemine entegre bir yapı oluşturarak kent içerisinde trafiğin yoğun olduğu noktalardaki olumsuz etkilerin azaltılması hedefleniyor. Söz konusu tramvay hattının güzergahlarının başlangıç ve bitiş noktaları, Kocaeli ölçeğinde önem arz eden transfer noktaları olarak öne çıkıyor. Yapılacak olan bu hattın güzergahları konusunda birçok alternatif üzerinde görüşülmüş olup, hat için en uygun güzergâh hazırlandı.
1. Durak Fener Sokak ile Sultan Murat Caddesi’nin kesiştiği noktada,
2. Durak Fatma Seher Hanım Sokağı’nın İbn-i Sina Sokak ile kesiştiği yerde, orta peron olarak,
3. Durak Sakıp Sabancı Caddesi üzerinde Fenerli Sokak ile kesiştiği yerde,
4. Durak Sakıp Sabancı Caddesi üzerinde Nar Çiçeği Sokak ile kesiştiği yerde merkezdeki orta peron olarak,
5. Durak Bağımsızlık Caddesi üzerinde Yunus Emre Sokak kesişiminde,
6. Durak ise Bağımsızlık Caddesi’nin sonunda orta peron son durak olarak yer alacak.
Otogar depo alanından başlayan Alikahya Tramvay hattı, Beyaz Gül Sokak, Binnur Sokak, Akyazı Sokak Üzerinden ilerleyerek Sultan Murat Caddesi’ne ulaşacak. Bu cadde boyunca Anadolu Otobanına paralel ilerleyen güzergahın 1. Durağı Fener Sokak ile Sultan Murat Caddesi’nin kesiştiği noktada olacak. Sultan Murat Caddesi’nden, Anadolu otobanının altından (mevcut alt geçitten geçerek) Fatma Seher Hanım Caddesi’ne ulaşılacak.
2. Durak Fatma Seher Hanım Sokağın İbn-i Sina Sokak ile kesiştiği yerde olacak. Fatma Seher Hanım Caddesi üzerinden ilerleyerek Sakıp Sabancı Bulvarı’na yönelerek aynı cadde üzerinden devam edecek.
3. Durak Sakıp Sabancı Caddesi üzerinde Fenerli Sokak ile kesiştiği yerde olacak.
4. Durak Sakıp Sabancı Caddesi üzerinde, Nar Çiçeği Sokak ile kesiştiği yerde olacak.
Sakıp Sabancı Bulvarı’ndan Bağımsızlık Caddesine devam eden güzergahta 5. Durak Bağımsızlık Caddesi üzerinde Yunus Emre Sokak kesişiminde olacak.
Güzergah, Bağımsızlık Caddesi’nin sonundaki 6. ve son Durak ile tamamlanacak.
Güzergahlar çevresindeki arazi kullanımları, enkesit ve mülkiyet durumlarının uygunluğu dikkate alınarak, toplu taşıma planlaması ilkeleri doğrultusunda uygun mesafeler belirlenerek istasyon noktaları belirlendi. Güzergahların çevresinde yer alan okul, AVM’ler, resmi kurumların yoğunluğu ve stadyumun varlığı toplu ulaşım mantığını tamamladı. Mevcut koşullarda karşılıklı olarak planlanan istasyon noktaları, mülkiyet durumu vb. doğal ve fiziki şartların uygun olmadığı kısımlarda kaydırmalı olarak çözümlenecek.
İstasyon genişlikleri kenar peronlarda 2.5, 3.0 m ve orta peronlarda 4 metre olacak. Ayrıca güzergahların konumuyla birlikte tramvay hattına ilişkin genel özelliklere bakıldığında, bir gidiş bir de dönüş olmak üzere çift hat işletilmesi planlanan tramvay hattının kesit genişliği 7 metreye ulaşacak.
Emlaknews.com.tr
Nurdağı ile Dulkadiroğlu arasındaki demiryolu iki hatta çıkarılıyor