İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Amerika’ya Türk seramiği çıkarması

Seramik alanındaki uluslararası tanıtım faaliyetlerini “Turkishceramics” milli markasıyla sürdüren Çimento, Cam, Seramik ihracatçılar Birliği, Türk seramiğinin ABD pazarındaki payını artırmak için çalışmalara başladı.

“Turkishceramics”, ABD’nin Teksas eyaleti Dallas şehrinde Amerikan Seramik Dernekleri tarafından ortak organize edilen “Total Solution Plus” konferansında Türk seramiğinin tanıtımını yaptı. 27-30 Ekim 2018 tarihlerinde 4 gün süren ve Amerikalı seramik dağıtım ve uygulama firmalarının üst düzey yöneticilerinin katılımıyla sektöre dair gelişmelerin görüşüldüğü organizasyonda Türk seramik firmalarının son yıllardaki atılımları dikkat çekti.

Program kapsamında 29 Ekim’de 500 katılımcı ile gerçekleştirilen toplantıda, Çimento, Cam ve Seramik İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Erdem Çenesiz tarafından yapılan sunum ile Türk seramik sanayi, üretim ve ihracat kapasitesi hakkında bilgi verildi. Türkiye’nin ABD ve diğer pazarlardaki konumunun anlatıldığı toplantıda, Amerikan seramik distribütörlerinin 2019 yılı içerisinde Türkiye’ye heyet olarak ziyaret yapması konusunda mutabık kalındı.

“Orta vadeli hedef Dünya üçüncülüğü”

Total Solutions Plus Konferansı’nda sunum yapan Çenesiz; Türkiye’nin karo seramikte dünyanın 5’inci, vitrifiye seramik tesisat malzemelerinde ise dünyanın 4’üncü büyük ihracatçısı konumunda olduğunu söyledi. Çenesiz, “Karo seramikte Avrupa 3.’sü, vitrifiye seramik tesisat malzemelerinde ise Avrupa’nın en büyük üreticisi ve ihracatçısı konumundayız. Son yıllarda seramik firmalarımızın yatırımları ile büyüyen sektörümüz büyümesini devam ettirerek dünya 3.’lüğüne yükselme potansiyeline sahip” dedi.

Amerikalılar’a UNICERA daveti

Türkiye seramik sektörünün toplamda 80’den fazla üreticiyi ve 40.000’e yakın çalışanı kapsayan büyük bir güce sahip olduğunu vurgulayan Çenesiz, “Türkiye’nin ABD’ye olan karo seramik ihracatı 2017 yılında %25 artış gösterdi. Vitrifiye seramik tesisat malzemelerinde ise bu artış %11. ABD, Türkiye için önemli bir pazar, Türkiye ise üretim gücü ve ürün kalitesi ile tüm dünya için önemli bir ülke” dedi ve Amerikalılar’ı dünyanın en büyük ihtisas fuarlarından biri olan UNICERA Seramik Banyo Mutfak Fuarı’na davet etti.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Amerika’ya Türk seramiği çıkarması

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.