Başkent Ankara’nın memur şehri olarak adlandırılmasında hiç kuşkusuz devlet kurumlarının birçoğunun burada olmasından kaynaklanıyor. Büyük bir alana yayılan Ankara, İstanbul’dan sonraki en kalabalık ikinci metropol. Her ne kadar memur kenti olarak adlandırılsa da aynı zamanda büyük bir öğrenci nüfusuna da ev sahipliği yapıyor. Son on yıllık dönemde Ankara’da gayrimenkul sektörü açısından oldukça önemli projeler gerçekleştirildi. Büyük ölçekli kentsel dönüşüm projelerinin yanı sıra peş peşe hayata geçirilen konut, AVM, otel, ofis, plaza projeleri ve kamu yatırımları ile büyük bir yatırım alanı durumuna geldi.
Turyap Ankara bölge temsilciliğinden edinilen bilgiye göre, Ankara’nın büyüme trendinin batıya doğru genişlediği görülüyor.
Ankara’nın yeni yerleşim bölgeleri gün geçtikçe Eskişehir Yolu’na doğru kayıyor. Ankara’nın yeni cazibe merkezleri olarak gösterilen Eskişehir Yolu üzerinde, Yaşamkent’ten sonra bulunan ve batıya uzanan bölgede yapılacak olan plan çalışmaları ile özellikle konut yatırımlarının artacağı düşünülüyor.
Ayrıca, kentin batı ve güney akslarını birleştiren İncek-Çayyolu-Yaşamkent aralığında, markalı konut projelerinin artarak devam edeceği öngörülüyor. Bu bölgeleri Yapracık gibi yeni alanların takip edeceği düşünülüyor.
Konuyla ilgili önemli açıklamalarda bulunan Turyap Ankara Köşk Temsilcisi Cengiz Ülger şunları söyledi; “Ankara’nın kuzeye doğru genişlemesi çok gerçekçi görülmüyor. Rant olarak oldukça düşük seviyelerde. Örnek vermek gerekirse, Mamak ve Samsun Yolu dediğimiz bölgeler. Büyüme trendi az öncede belirttiğim gibi batı eksenine kaymış durumda. Ancak burada da şöyle bir durum var, bu bölgelerde devlet arazileri oldukça fazla, bu da bölgede yapılaşmalar arasında kopukluk meydana getiriyor. Sanayi bölgesi “Temelli” dediğimiz bölge de var ki çok ağır gelişiyor. Bulunduğumuz noktaya çok uzak bir konumda.
Ankara, İstanbul gibi hızlı gelişen bir şehir değil. Memurların yoğunlukta olduğu bir bölge olduğu için, alım satımlarda oldukça zorlanan bir şehir. Alıcıyı da zorluyor, müteahhiti de zorluyor ki yaptığının karşılığını alamıyor. Böyle ikilem içinde bir dönemden geçiyoruz. Tabi yine yatırımlar dediğimiz gibi Eskişehir Yolu üzerinde yoğunlaşıyor.
Bugün, İstanbul tarafına doğru gidecek olursak; Sincan, Eryaman, Sarayköy’e hatta Yuvaköy’e kadar ulaştı. Fakat, Eskişehir Yolu’nun getirdiği rantı hiçbirisi getirememiştir. Gayrimenkul almak isteyen vatandaşlar şunu iyi anlamalı, çok yapılaşma oranı o bölgenin çok kaliteli olduğu anlamına gelmez. Mesela bugün, Yaşamkent’te 1 daire 1,5 milyon TL’den başlıyor. Yapılaşmanın yoğun olduğu bölgelerde ise istenen para 600 bin TL ile 800 bin TL arasında gerisini siz düşünün.
Bugünkü ekonomik sıkıntılar ve dünyayı etkisi altına alan pandemi süreci sektörü olumsuz yönde etkilemeye devam ediyor. İstatistiklere bakıldığında, alım-satım işleri büyük oranda yavaşlamış durumda. TOKİ bile elindeki konutları ciddi oranda kampanyalar yaparak satabildi. Ancak Pursaklar ve Hasköy’de satabildiklerini biliyoruz.
Üniversiteler bölgesi dediğimiz alan ODTÜ, Bilkent, Beytepe, Çayyolu, Yaşamkent ve İncek şu anda Ankara’nın en çok tercih edilen bölgeleri arasında yer alıyor. Ankara’nın son dönemlerde yoğun ilgi gören bölgelerinden biri olan Eskişehir Yolu, hayata geçirilen markalı konut projeleriyle, gayrimenkul yatırımcılarının ilgi odağı olmuş durumda. Örnek vermek gerekirse, bölgede inşa edilen sıradışı projelerden biri olan Golfkent’i gösterebiliriz. Ankaralılar bu projeye, Eskişehir Yolu üzerinde olmasından dolayı büyük ilgi gösteriyor. Gayrimenkul yatırımcılarının ve sakin bir hayat sürmek isteyenlerin uğrak yeri olan Golfkent projesi, ayrıcalıklı yaşam alanlarıyla da göz dolduruyor.
Folkart Yapı Vega projesinin yan arsasını satın aldı